dinsdag 26 juni 2012

Diploma is binnen!

Het was niet de bedoeling dat er twee posts per dag zouden komen, maar ik vind dat ik nu een goede reden heb om dat wel te doen: mijn diploma is binnen! Gistermiddag heb ik mijn eerste presentatie gehad over mijn scriptie voor mijn minor Rekenen, vandaag heb ik een presentatie gehad voor mijn afstudeerscriptie voor het vak wiskunde zelf. Het was vanochtend nog even spannend of ik het nog wel echt zou halen vandaag, omdat ik op het laatste moment hoorde dat mijn scriptie deels onvoldoende is beoordeeld. Gelukkig heb ik dit binnen een half uur weten te “repareren” en heeft de docent het snel nagekeken. Aan het eind van de dag stonden er twee mooie cijfers in mijn mailbox: een 7,8 en een 7,9. Net niet genoeg om cum laude af te studeren, als dat al mogelijk was, maar toch wel twee cijfers om trots op te zijn.

Het voelt voor mij nog heel onwerkelijk. Ik krijg felicitaties aan alle kanten naar mijn oren geslingerd, maar het gevoel dat het klaar is, heb ik nog niet. Misschien ook omdat ik stiekem helemaal niet wil dat het klaar is. De afgelopen drie jaar (ik heb mijn studie versneld gevolgd) heb ik als heel positief ervaren. Tijdens mijn opleiding ben ik slechts één obstakel tegengekomen, waar ik verder niet dieper op in wil gaan, maar de rest is mij heel goed afgegaan. De hoge cijfers vlogen me om mijn oren en ik ben toch wel negen van de tien keer vrolijk opgestaan om naar school te gaan. Ik moet dan nu ook met pijn in mijn hart afscheid nemen van de hogeschool, van de docenten, van mijn klasgenoten en helaas ook van mijn studiefinanciering en mijn OV-kaart. Toch heb ik het gevoel dat ik ooit weer in de schoolbanken zit.

Maar nu eerst genieten van mijn vakantie!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten