zaterdag 8 februari 2014

Dagboek: 40 minuten (#20)

Vreemd genoeg kijk ik de laatste weken steeds vaker uit naar mijn werkweek. Eerst vanwege de Wiskunde Olympiade, daarna vanwege mijn buitenschoolseactiviteitenloze week en deze week omdat drie van mijn vier werkdagen werd gewerkt met een verkort rooster: lessen van slechts 40 minuten. Wat een heerlijk idee was dat van de schoolleiding!

Helaas ben ik op dinsdag uit mijn roze wolk gevallen. Zo heerlijk als het me leek om weer te beginnen met lesgeven, zo vervelend was de dag uiteindelijk geworden. Ik weet niet precies hoe het kwam, maar het leek weer tegen te zitten. Ik heb wel een vermoeden: dinsdagochtend gaf ik drie lesuren achter elkaar en dat is voor mij niet genoeg rust. Twee lesuren trek ik nog net, maar drie vind ik erg veel. Zo jammer, want nu ik mijn nieuwe rooster heb, geef ik twee dagen in de week drie lesuren achter elkaar. Ik hoop dat ik er snel mee leer omgaan.
Op woensdag gaf ik ook drie lesuren achter elkaar, zonder pauze of tussenuur, en ook toen heb ik het geweten. Ik heb echt bewondering voor collega's die dat wel kunnen en nog meer bewondering voor collega's die hun hand niet omdraaien voor acht lesuren achter elkaar. Hoe doen ze dat? In ieder geval... Het gevolg van deze drie uren was een barstende hoofdpijn. In de trein naar huis werd het er niet heel veel beter op. Bovendien had ik ook eerst nog een uurtje winkelen op de planning staan. Bleh. Bij thuiskomst ben ik zo veel mogelijk niks gaan doen. Op de bank een programma terugkijken, even achter de computer en daarna weer op de bank, dit keer met een tijdschrift.
Ook op donderdag gaf ik weer drie lesuren achter elkaar. Gelukkig had ik er dit keer minder problemen mee. Het waren drie uurtjes aan een brugklas en daarna had ik twee tussenuren. Dat was dus wel heel positief. Het enige minpuntje is dat ik uit mijn lokaal werd verbannen. Ik ben zo gewend aan een écht eigen lokaal dat ik het echt jammer vind als iemand anders erin gaat. Ik was dus genoodzaakt om me te verplaatsen naar het kopieerhok, waar ik alle toetsen voor de komende tijd heb gekopieerd.
Vrijdag ging gelukkig wel snel. Het was even wennen om weer vijftig minuten les te geven (en dus pas om 14.10u. klaar te zijn in plaats van 12.35u., huilen!), maar gelukkig went alles. Mijn 2havo-leerlingen heb ik een heel uur aan het werk gezet met de diagnostische toets, welke ze woensdag bij me in moeten leveren, en mijn brugklasleerlingen zette ik aan het werk met de huiswerkopgaven. Om tien over twee kon ik wel dansen: weekend!

Ik wens je een fijn weekend!

Liefs!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten