zaterdag 16 augustus 2014

Zomervakantie #4

Ook de afgelopen week stond vooral in het teken van Funda, koophuizen en meubelboulevards. Mijn vriend en ik hebben een gesprek gehad met een hypotheekadviseur (spannend!) en we hebben zelfs drie bezichtigingen ingepland, waarvan één bezichtiging afgelopen donderdag was.

We hadden ons droomhuis gevonden. Een groen park pal voor ons huis, een totaal verbouwd huis, een luxe keuken, een prachtige serre was voor heel veel lichtinval zorgt en een grote tuin. Wat een tegenvaller was het toen we de deur binnen stapten! Ik was de dag van tevoren al gaan kijken in de buurt. Het is een uur rijden van het huis waar ik nu woon en ik kwam direct tot de conclusie dat het de lange autorit niet waard was. De huizen zagen er op dag stukje wel redelijk uit, maar het werd omgeven door flats met goedkope huurwoningen. Ik zag het meteen al niet meer zitten om de woning te bezichtigen, maar goed: afzeggen wilde ik ook niet. Donderdag gingen we met aanhang naar de woning. Meteen bij binnenkomst merkte ik hoe vertekenend de foto's op Funda waren. Wat was het klein in het echt! En wat ontzettend slecht afgewerkt... Het toilet was zo klein, dat je met je knieën tegen de muur zou zitten en over de badkamer kan ik al helemaal niets positiefs verzinnen. Wat een domper.

Dus onze zoektocht gaat verder. Mijn zus, mijn vriend en ik zitten elke dag achter Funda om een leuk huis te zoeken dat bij onze smaak past én binnen het budget past én aan onze eisen voldoet. Dat valt nog niet mee... De rest van de week doe ik niet zo veel, besef ik me nu. Ik heb weinig gelezen, ik heb amper een woord geschreven en ik ben ook niet naar de bioscoop geweest, wat ik eigenlijk wel wilde doen tijdens deze vakantie. Ik ben zo druk bezig met het inrichten van huizen (en ik heb nog niet eens een huis!), dat al het andere vergeten wordt. Zo jammer.

Sinds gisteren zit ik weer in het huis van mijn tante. Hopelijk geeft deze omgeving me weer zin om te schrijven, want de vorige keer is dat redelijk goed gelukt. Ik hoop ook meer te kunnen lezen. Dat is waarom ik vandaag een retourtje naar de andere kant van het land maak met de trein. Ik heb mijn boek en mijn iPad (vol met boeken) mee, iets te eten, iets te drinken... Ik kom de dag wel door!

Liefs! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten