zaterdag 30 augustus 2014

Zomervakantie #6

Morgen beginnen ook de laatste scholen van het land weer aan het nieuwe schooljaar. Zo ook de school waar ik werk. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik er zin in heb of niet. Maar goed, ik heb toch geen keuze.

Tot dinsdagochtend ben ik in het huis van mijn tante gebleven. Het was fijn om weer thuis te komen, maar ik werd ook direct weer geconfronteerd met de kleine ruimte waarin wij moeten leven. Misschien overdrijf ik nu heel erg, maar de muren beginnen steeds meer op me af te komen. Overal staat iets, ik word er gek van. Ik had niet eens een plekje om mijn studieboeken op te bergen!

Ik ben deze week aan de schoonmaak gegaan. Ik heb er een vuilniszak bijgepakt en heb alles uit mijn boekenkast gehaald wat weg kon. De boeken heb ik nu zo neergezet dat er twee rijen boeken achter elkaar staan. Mijn collectie lijkt nu gehalveerd, maar ik weet dat het maar tijdelijk is. In mijn nieuwe huis zal ik genoeg opbergruimte hebben, en kan ik al mijn boeken weer showen aan wie het maar zien wil. Voor nu heb ik in ieder geval genoeg ruimte om mijn studieboeken op te bergen, maar ook mijn make-up, mijn laptop en wat andere spullen die eerst door het hele huis lagen. Fijn!

Vrijdag ben ik naar mijn werk geweest. Ten eerste om dingen te kopiƫren en te printen, maar ook om iets anders te regelen. En dat is gelukt. *tromgeroffel* Ik heb een volledig vast contract. Voorheen deed ik het met een half vast contract en een half tijdelijk contract. Nu is het volledig vast, wat betekent dat ik nu (hopelijk) een stuk makkelijker een hypotheek gaan kijken.

Straks staat er weer een bezichtiging op het programma. Ik ben heel erg benieuwd, maar na de vorige twee teleurstellingen weet ik dat ik niet te veel moet hopen. Ik ga er open in en ik zie wel wat er gebeurt!

Liefs!

2 opmerkingen:

  1. Hoi Elseline,

    Aangezien ik altijd veel geniet van je blogs en zo'n beetje alles gelezen heb, vroeg ik me af of je misschien wat tips hebt voor de eerste lessen volgende week.

    Ik geef dit jaar voor het eerst les als (betaald) docent. Ik heb hiervoor slechts 1 jaar stage gelopen ( met de eenjarige lerarenmaster). Dit jaar heb ik gelijk 7 klassen gekregen, waaronder onderbouw,- en bovenbouwklassen. Hoe/wanneer leg jij je regels meestal uit en wat kan ik verwachten? En wat zijn je tips voor do/dont's?

    Ik hoop dat je tijd hebt om te antwoorden!

    Groetjes,
    Susanne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Susanne,

      Wat spannend! Laat me absoluut even weten hoe het is gelopen, want ik ben ontzettend nieuwsgierig hoe de eerste lessen bij anderen lopen.

      Houd morgen om 13.00 uur de website even in de gaten, ik heb zojuist een stukje over dit probleem geschreven. Als je daarna nog vragen hebt, kun je ze onder het artikel zetten.

      Liefs!

      Verwijderen