zaterdag 27 september 2014

Dagboek: Een rustige week (#4)

Ik wilde bijna schrijven dat ik behoefte heb aan vakantie, maar dat is niet zo. Ik heb juist een enorm rustige week achter de rug. Weinig buitenschoolse activiteiten en veel avonden thuis. Toch had ik deze week niet altijd zin om naar mijn werk te gaan. Ik schreef er woensdag al over. Regenachtig weer, kou, wind... Ik zit dan toch liever binnen.
 
Op maandag begon mijn werkweek heerlijk rustig. Het eerste uur gaf ik een SO, de twee lesuren erna had ik tussenuren. Ik had de toets binnen twintig minuten nagekeken en de cijfers waren prachtig: mijn mentorklas (2vwo) scoorde gemiddeld ruim boven de 8! Dat was op dinsdag wel een traktatie waard! Ik heb op mijn bureau een grote pot neergezet vol met snoepjes. De eerste ronde snoep van dit jaar zit er dus al op.
 
Dinsdag begon ik mijn dag met mentorgesprekken. Na de gesprekken van de week ervoor was ik best aangeslagen. Er werden enorm heftige dingen verteld waar ik echt even van moest bijkomen. Gelukkig had ik deze ochtend "gewone" gesprekken, waarbij het ergste toch wel de hoeveelheid huiswerk was. Maar zelfs dat zag ze niet echt als een probleem. Op dinsdag kregen mijn brugklasleerlingen een proefwerk. Ik heb dus drie heerlijk rustige lessen gedraaid. Het nadeel is toch wel altijd de enorme stapel nakijkwerk wat er overblijft...
 
Woensdag was ik vrij van mijn studie. Ik zou thuis moeten studeren, maar ik kon me er echt niet toe zetten. De dag heb ik dus doorgebracht in de stad, samen met mijn zusje. We hebben verjaardagscadeautjes gekocht voor mij (bijna jarig, jeeej!) en we hebben samen geluncht. 's Middags heb ik een dutje gedaan en 's avonds ging ik door de regen naar een verjaardag. Na zo'n heerlijke ochtend en zo'n regenachtige avond had ik donderdag echt geen zin om naar mijn werk te gaan!
 
Gelukkig had ik donderdag het eerste uur vrij. Hoewel, gelukkig? Als ik om half zeven van huis vertrek, is het donker buiten, maar wel onwijs rustig. Als ik rond half acht weg ga, doe ik er een stuk langer over door alle kinderen die met z'n tienen naast elkaar voor me blijven fietsen. Dat er een scooter achter ze rijdt, kan ze niets schelen.
Op mijn werk had ik het naar mijn zin. Totdat ik 's middags ging vergaderen. Vergaderen vind ik op zich niet erg, maar sinds kort heb ik - vanwege mijn mentoraat - vergaderingen met andere collega's dan waar ik normaal gesproken mee omga. En het zijn niet echt mijn type mensen. Helaas.
 
Over vrijdag heb ik niets te klagen, eindelijk. De vrijdag is echt mijn rustdag, een goed begin van het weekend. Eerste twee uren vrij, alleen mijn drie brugklassen, een tussenuur en natuurlijk de hele dag het TGIF-gevoel. Heerlijk! Om half drie reed ik al richting huis met het fijne gevoel dat al mijn toetsen zijn nagekeken en ik dit weekend nog maar één ding op de planning heb staan: huiswerk voor mijn studie...
 
Nog drie weken tot de herfstvakantie. Volgend weekend vier ik mijn verjaardag, het weekend erna ben ik echt jarig en de anderhalve week daarna ben ik waarschijnlijk nog in de verjaardagsroes. Die drie weken overleef ik makkelijk! En na de vakantie kan het aftellen tot de verhuizing echt beginnen, yes!
 
Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten