zaterdag 25 oktober 2014

Herfstvakantie

De herfstvakantie... Ik had verwacht dat ik deze week zou gebruiken voor het inpakken van dozen, maar dat is niet doorgegaan. Waarom niet? Er is nog steeds geen zekerheid of de hypotheek rond is. Het wachten duurt ontzettend lang en de uiterste datum is verschoven naar begin november. En dat terwijl we half november al de sleutel zouden moeten krijgen.

Deze week heb ik de tijd genomen om uit te rusten, te relaxen, vooral niets te moeten en om dingen te doen die ik leuk vind. De twee weken voor de vakantie waren niet de leukste week en ik ga een hectische periode tegemoet. De weken tussen de herfst- en de kerstvakantie wordt vaak als meest onprettig gezien. De donkere dagen komen er weer aan en dat is vervelend voor de docenten, maar ook vervelend voor de leerlingen. Voor iedereen eigenlijk. Daarnaast heb ik ook nog de verhuizing, die ergens precies tussen de vakanties gepland staat en natuurlijk al het klussen... Maar dat is latere zorg.  

Deze week heb ik voornamelijk naar een rechthoekig scherm gekeken. Het is vast niet goed voor mijn ogen, maar als ik niet achter mijn computer zat om te schrijven aan mijn verhaal, was ik aan het lezen op mijn iPad, speelde ik een spel op mijn iPad, keek ik een tv-serie op mijn iPad, zat ik social media te checken op mijn telefoon of ik zat achter mijn laptop.

Ik heb de afgelopen dagen een enorme sprong gemaakt in mijn verhaal. Of nou ja, enorm? Ik ben bezig om mijn 50.000-woorden verhaal te herschrijven. Hier ben ik al eens mee begonnen, maar ik besloot het dit keer echt goed te doen. Donderdagmiddag bereikte ik de 60.000 woorden, waar ik enorm trots op ben. Dit verhaal heb ik te lang laten liggen. Ontzettend zonde, want ik ben heel erg tevreden over het idee.

In twee weken tijd heb ik bijna vier seizoenen à dertien afleveringen van ongeveer 45 minuten van een hele leuke tv-serie gekeken: Drop Dead Diva. Mocht je goed zijn in rekenen: check eens hoeveel uur van mijn tijd ik hierin heb gestoken! Maar spijt heb ik er absoluut niet van. De serie is geweldig en ik heb me enorm vermaakt. Seizoen 4 is het laatste seizoen dat op Netflix te bekijken is, dus hopelijk kom ik hierna een andere leuke serie tegen (of komt het volgende seizoen op Netflix!).

Maandag begint alles weer. Ik ben er best zenuwachtig voor, maar ik heb er ook wel zin in. Nou oké, dat zeg ik vooral voor het idee. Eigenlijk vind ik de dagen thuis ook wel heel erg fijn. Waarom? Kijk eens naar buiten, dan weet je waarom...

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten