dinsdag 11 november 2014

Ik ben zelfs een beetje verliefd op ze

"Mijn mentorleerlingen zijn zo leuk! Ik ben zelfs een beetje verliefd op ze." (Citaat van mezelf)

Echt waar, ik heb zo geboft met mijn mentorklas. Vijfentwintig lieve kindjes, de een iets meer dan de ander. Zeker twintig hardwerkende leerlingen, maar de andere compenseren dat ruimschoots met hun leuke humor. Ze zijn enthousiast, ze weten wanneer het speelkwartiertje voorbij is en ze zijn gewoon ontzettend slim dat ik er zelf af en toe versteld van sta.

Ik vind het ontzettend jammer dat ik geen klassenuitje kan organiseren (iets met vrije tijd in het klussen stoppen), maar in plaats daarvan organiseer ik een Sinterklaasviering en de laatste dag voor de kerstvakantie is er kerstontbijt. Hopelijk maakt dat het weer een beetje goed.

"Jij bent zo'n leuke mentor! Ik zou willen dat ik in jouw klas zat." (Citaat van mijn zusje)

Ik heb nog een hoop te leren en ik vind heel veel dingen nog lastig (telefoontjes, mailtjes, inhoud van de mentorlessen verzinnen...), maar ik hoop dat ik het goed kan maken met mijn enthousiasme. Verjaardagskaarten sturen, vragen naar hun verkering, lekkers voor tijdens het vrijwillige huiswerkleeruurtje in de toetsweek, dat soort dingen. 

"Ik krijg nu al pijn in mijn buik als ik me bedenk dat ik over anderhalf jaar geen mentor meer van ze ben." (Wederom een citaat van mezelf)

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten