vrijdag 6 juli 2012

Rondleiding op mijn nieuwe werk

Het is alweer een paar weken geleden dat ik op mijn nieuwe werk werd rondgeleid. Direct na mijn tweede gesprek, waarin ik flink wat papieren heb uitgewisseld en waarbij ik veel informatie heb gekregen over de gang van zaken, werd ik “neergezet” in de personeelskamer. Ik heb daar even op mijn gemak wat boekjes door kunnen nemen met informatie voor het personeel en niet veel later ging de bel die aankondigde dat de pauze was begonnen. In die pauze heb ik al veel van mijn (wiskunde)collega’s mogen ontmoeten. Stuk voor stuk aardige mensen, mét humor. Ik voelde me meteen op mijn gemak bij hen en ik kon lekker meepraten over de lerarenopleiding, mijn eigen middelbare school waar één van mijn nieuwe collega’s een aantal jaren heeft gewerkt en over de taakverdeling van volgend jaar. Ik wist meteen dat ik me hier wel thuis zou voelen.

Aan het eind van de pauze werd ik door een wiskundedocent door het hele gebouw rondgeleid. Wauw. Ik ben gek op moderne gebouwen en dit was er zo een. De inrichting was mooi, de lokalen waren mooi, er hing in alle lokalen een digi-board (daar krijg ik gelukkig nog een cursus over aan het begin van het schooljaar) en er stond zelf een aquarium in de hal van de personeelskamer. Er is nog niet heel lang geleden een fitnessruimte ingericht waar de docenten na werktijd gebruik van mogen maken, dus dat is een groot pluspunt. Hopelijk houd ik het daar wel vol, hoewel ik me afvraag of ik het fijn vind om met een bezweet hoofd tussen mijn nieuwe collega’s te lopen.

Het is een gebouw met vier verdiepingen en allerlei gangetjes en ik weet zeker dat ik me de eerst komende weken daar ga verdwalen. Gelukkig zal ik voornamelijk lesgeven aan de brugklassen, dus die zullen net zo goed de weg kennen als ik.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten