zaterdag 9 februari 2013

Dagboek: To do-lists (#21)

Ik heb nooit problemen met de maandag. Wel met zondag, dan weet ik dat ik weer een lange week tegemoet ga. Maar de maandag zelf is heerlijk. Waarom? Ik geef sinds vorige week alleen nog de eerste drie lesuren les, daarna kan ik naar huis. Als alles mee zit steek ik de voordeursleutel om 12.00 uur in het slot! Maar vooral deze maandag was fijn. Drie lesuren, waarvan elk uur gevuld met een SO. Heerlijk!
 
De dinsdag was een dag met veel punten op mijn to do-list. Stencil uitprinten en laten kopieren, een toets nakijken en die punten invoeren, een paar leerlingen spreken over van alles en nog wat, hetzelfde met mijn collega's, mijn lessen voorbereiden voor de rest van de week. En daarnaast natuurlijk lessen geven. Die overigens best goed gingen, op één huilende leerling na...
 
Op woensdag moest ik naar het ziekenhuis voor een holteronderzoek. Ik moest 24 uur lang met allerlei snoeren om mijn lichaam lopen, zodat ze in het ziekenhuis naar mijn hartritme e.d. kunnen kijken. Voordeel: eindelijk wordt er goed onderzoek gedaan naar mijn klachten en vanwege dat apparaat moest ik van mezelf verplicht sporten, wat achteraf toch wel erg lekker was. Nadeel: het slaapt niet fijn, het beweegt niet fijn, het eraf halen van de plakkertjes de volgende dag doet PIJN en het heen en weer reizen op donderdag was een enorm groot nadeel.
 
De volgende dag, donderdag, moest ik dat kastje namelijk weer terugbrengen, anders zou ik een boete krijgen. En net op een dag dat het lastig is om vrij te vragen. Mijn 2havo-klas had op vrijdag een repetitie, dus ik vond het belangrijk om er donderdag nog even wat tijd aan te besteden. Op donderdag geef ik een uur KWT, wat nu dus niet door kon gaan. En op deze donderdag was er ook nog een open avond op mijn school. En dan moet je keuzes maken: uiteindelijk besloot ik mijn les aan 2havo het eerste uur wel te geven, daarna naar het ziekenhuis te gaan, thuis te douchen en gemake-upt en wel weer naar mijn werk te gaan voor de open avond.
 
Vrijdag had ik weer een heerlijk weekendgevoel. De laatste dag van de week lijkt altijd een stuk soepeler te gaan dan welke andere dag dan ook. Vooral mijn les in 2havo was een genot. Niet door mijn fantastische orde houden-skills, maar omdat ze repetitie maakten. Het contrast tussen een normale les en een repetitieles is zo groot in deze klas!
Maar... voordat ik weekend had, had ik nog een hele to do-list af te werken. Ik had drie inhalers, die toetsen moesten worden nagekeken, ik wilde de toets van 2havo nagekeken hebben voordat het weekend begon, ik wilde mijn lessen voor maandag voorbereiden. Van een vrije middag ging ik dus naar een middag vol werkgerelateerde klusjes. Wel een voordeel dat mijn weekend nu ook echt een weekend is!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten