zaterdag 30 maart 2013

Dagboek: Vergaderingen, verjaardagen en een drukke goede vrijdag (#27)

Maandag had ik een fijne dag. Het was weliswaar een lange dag (van 8.00 tot 17.00) (dat is voor mij met mijn lesrooster een lange dag, ja!), maar met zoveel tussenuren merkte ik daar weinig van. Ik begon de dag met drie lesuren aan mijn brugklassen, eindigde de dag met twee rapportvergaderingen en tussendoor heb ik lessen voorbereid, blogs geschreven en net gedaan alsof ik het druk had.

Dinsdag zag mijn dag er heel anders uit. Om te beginnen: om half acht lag ik nog steeds in bed. Met al die vroege ochtenden waardeer ik het des te meer als ik uit mag slapen! Ik begon de dag om half elf, gaf aan mijn drie klassen een toets, had een korte pauze, een vergadering en om 14.00 uur zat mijn dag er al op. Van deze heerlijke dag had ik makkelijk een enorm dankbaarheidslijstje kunnen schrijven, maar toen ik thuis kwam uit mijn werk heb ik me op de bank genesteld met mijn nieuwe boek, een film en een deken. Vergeten!

Op woensdag schreef ik wel mijn dankbaarheidslijstje. Hierin is onder andere te lezen hoe druk ik het nog had op mijn vrije dag. Wat werk betreft lagen er drie toetsen te wachten om te worden nagekeken. Mijn brugklassen hadden de toets érg goed gemaakt, het SO-tje van 2havo was dramatisch. Maar dat is natuurlijk niets nieuws. Er waren leerlingen met 3 punten of minder (van de 21), terwijl de vragen bijna letterlijk uit het boek kwamen... Wat moet ik daar nu mee?

Donderdag kreeg ik/gaf ik het antwoord op die vraag. Iedereen kreeg 1 punt erbij op zijn cijfer en ik halveerde de weging. Het SO zou nu nauwelijks meetellen voor het laatste rapport, maar de leerlingen (en ouders) krijgen zo wel een signaal dat er iets moet veranderen.

Vrijdag was een behoorlijk slopende dag. Ondanks dat het goede vrijdag was, moest ik gewoon werken. Op zich geen probleem, maar de vorige avond vierde ik de verjaardag van mijn vriend. Laat mijn bed in, vroeg mijn bed uit en dan ook nog in combinatie met het volgende: helpen bij de paasviering (les, paasviering, les, paasviering, les (inclusief lokaalwisselingen door)), een crematie en nog eens de verjaardag van mijn vriend. Ik ben niet gemaakt om 19 uur achter elkaar wakker te blijven!

Gelukkig kon ik vandaag uitslapen! De rest van het weekend zit ook al aardig volgepland. Daarom ben ik blij met een extra vrije dag op maandag. :)

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten