woensdag 27 maart 2013

Dankbaarheidslijstje #4

Het was tijd voor een dankbaarheidslijstje op een eerdere dag in de week. Maandag vergat ik het, dinsdag zat ik zo lekker met een dekentje op de bank dat ik geen zin had om achter de computer te kruipen. Dus dan op woensdag!

Vandaag, 27 maart 2013, ben ik dankbaar voor/ben ik blij met…

… het weer! Hallo zonnetje! De zonnestralen schenen al fijn bij me naar binnen vanochtend en ook het fietsen naar het winkelcentrum vanochtend was een stuk aangenamer dan normaal. Hopelijk blijft het zo. Maar dat weet je in Nederland natuurlijk nooit!
… mijn vrije dag. Mijn vorige vrije dagen waren gewoon ‘fijn’. Maar vandaag had ik een dagje vrij echt nódig! Waarom? Mijn to do-list is enorm vandaag. Winkelcentrum voor boodschappen en spulletjes voor de verjaardag van mijn vriend morgen, drie toetsen nakijken, twee taarten bakken, bed verschonen, twee wasjes draaien, was ophangen, was opvouwen, badkamer schoonmaken, woonkamer opruimen en schoonmaken, (…). Maar ik klaag niet, want – op het schoonmaken na – zijn het best leuke dingen!
… een dagje alleen. Ik vind het heerlijk dat mijn vriend nu praktisch bij me is ingetrokken, maar af en toe zo’n dagje alleen thuis zijn is wel fijn.
… mijn energie. Ik voel me af en toe een zak aardappelen, maar vandaag werd ik gelukkig met aardig wat energie wakker. Daar heb ik ook meteen gebruik van gemaakt. Ik schrijf deze blog terwijl de appeltaart in de oven staan (mmm!) en terwijl de wasmachine staat te draaien. De toetsen liggen op een stapel naast me klaar om nagekeken te worden en ook de emmer en de schoonmaakmiddelen staan al klaar!
… spotify. Ik wilde er eerst niet zo veel van weten. Vroeger draaide ik op mijn slaapkamer wel vaak muziek op mijn laptop, maar sinds ik alleen woon vind ik de rust ook wel heel fijn. Ik vergeet het ook eigenlijk altijd om de radio (of de tv) aan te zetten voor achtergrondgeluid. Maar als ik er wel aan denk, zoals nu, is het toch wel leuk om muziek aan te hebben!
… het cijfer dat één van mijn leerlingen heeft gehaald voor zijn toets. Ik heb tussen schrijven van deze blog door een toets nagekeken, want ik bedacht me ineens dat ik had beloofd om aan het eind van de middag de cijfers op internet te zetten. Deze jongen haalt altijd vijfjes en met moeite een zes. Voor zijn toets van gisteren heeft hij een 8,1 gehaald! Ik heb hem meteen een mailtje gestuurd. :-)

Ik zet alvast in mijn agenda dat mijn volgende dankbaarheidslijstje a.s. dinsdag geschreven gaat worden!

Liefs!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten