zaterdag 23 maart 2013

Dagboek: Zijn we al zó ver? (#26)

Na een korte nacht werd ik maandag wakker. Iets later dan normaal, want door de roosterwijziging was ik het eerste uur vrij. Prima! Alle tijd om rustig aan te doen, de toetscijfers invoeren etc. De dag begon eigenlijk heel goed, tot ik een leerling van me zag zitten. SHIT! Ik had met haar afgesproken dat ze de toets het eerste uur bij me in zou halen. Ik heb haar duizend maal mijn excuses aangeboden en zelfs een rol snoep aan haar afgestaan. Ze vond het nog steeds niet leuk en dat snap ik ook heel goed. Note to myself: kijk de avond van tevoren altijd in je agenda!

Dinsdag en woensdag was ik vrij. Aan zo'n extra dag vrij zou ik best wel kunnen wennen! Vorig jaar had ik daar hele mooie ideeën over. Als ik doordeweeks vrij zou zijn, zou ik mijn tijd besteden aan nuttige dingen. Het huishouden, hele leuke werkvormen verzinnen, werken aan mijn verhaal, misschien wel een bijbaan... De realiteit ligt toch wel anders. Op woensdag, en deze week dus ook op dinsdag, doe ik de dingen waar ik van GENIET. De dag doorbrengen met mijn vriend, met een boek, schrijvend achter de computer, bezoekjes aan familieleden of gewoon op de bank liggen en even helemaal ontspannen. Dat is toch wel vele malen leuker dan een bijbaantje!

Donderdag was een heerlijke dag. Wegens rapportvergaderingen duren de lesuren slechts 40 minuten. Mijn lessen waren dus al om 11.15 afgelopen. Het nadeel is wel dat ik vandaag die 40 minuten echt miste. Ik had zo veel te doen in de lessen, waardoor de leerlingen nog maar 5 à 10 minuten hadden om aan de opgaven te werken.

Na de lessen heb ik een SO in elkaar gedraaid, mijn multomap geordend, administratieve dingen uitgeprint en mijn lessen voorbereid. Best productief, vond ik zelf!

Vrijdag had ik een enorm lange dag. Om mijn twee vrije dagen een beetje te compenseren, zullen we maar zeggen. Gelukkig heb ik het overleefd. En hoe! Mijn lessen verliepen goed, in mijn tussenuren heb ik me goed vermaakt met lesvoorbereidingen en het schrijven van een blog en ’s middags had ik twee vergaderingen. Om 17.00 uur kon ik naar huis. Helaas was toen wel echt al mijn energie op. Na het eten en het douchen viel ik vrijwel direct in slaap op de bank. Ik ben niet gemaakt voor lange dagen.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten