woensdag 24 april 2013

10 manieren om... van je zenuwen af te komen

Ik heb wel eens flink de zenuwen. En met flinke zenuwen bedoel ik: elke vijf minuten naar het toilet, trillende benen en aan niets anders kunnen denken. Daarom hier een lijstje met tien manieren om van de zenuwen af te komen.


Mijn tien manieren om van de zenuwen af te komen:

1. Een frisse neus halen. Bij mij helpt het af en toe wel om een luchtje te scheppen. Vooral als het in een mooie omgeving is met veel groen en eventueel water.
2. Rustig zitten met een kopje thee (of iets anders). Even een momentje om te ontspannen. Er zijn speciale thee-en ontwikkeld om te relaxen.
3. Hoe moeilijk het ook is, probeer aan iets anders te denken! En dan bedoel ik natuurlijk aan iets leuks.
4. Als je de tijd hebt: ga sporten. Even een half uurtje hardlopen in de buitenlucht en je hoofd leegmaken. Heerlijk!
5. Verzin een bezigheid waar je je volle verstand bij nodig hebt. Even je gedachten verplaatsen naar dingen die wel nuttig zijn en je vergeet meteen de oorsprong van je zenuwen.
6. Schrijf het van je af. Dat helpt voor mij altijd heel erg.
7. Ga met iemand praten die je gerust kan stellen. Als ik zenuwachtig ben, ren ik altijd naar mijn vriend toe. Door zijn kalmerende woorden word ik altijd meteen weer rustig.
8. Maak een lijstje met dingen die mis kunnen gaan en denk bij elk punt na of dit wel echt zo realistisch is.
9. En bedenk wat het ergste is wat er zou kunnen gebeuren. Is dat wel echt zo realistisch?
10. Meld je zien, dan ben je overal vanaf. Grapje!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten