vrijdag 26 juli 2013

Dankbaarheidslijstje #9


Het is lang geleden dat ik mijn laatste dankbaarheidslijstje online zette. Volgens mij is de hype om deze trend ook weg aan het zakken. Als ik me niet vergis, heb ik mijn laatste dankbaarheidslijstje vlak na de meivakantie op mijn blog gezet. Erg lang geleden dus!



Ik denk dan ook dat dit (voorlopig) mijn laatste dankbaarheidslijstje wordt. Dit lijstje gaat over het afgelopen schooljaar en alle dingen waar ik dankbaar voor ben geweest. Ik zal ongetwijfeld heel veel dingen vergeten, maar
die zullen dan vast al eens eerder op mijn blog gepubliceerd zijn.



Het afgelopen schooljaar was ik dankbaar voor…

… de gezellige introductiedag die ik had met al mijn nieuwe collega’s. Hoewel ik ze niet allemaal even goed heb leren kennen dit jaar, heb ik toch het idee dat we met z’n allen vanaf die dag al een band hadden. We waren tenslotte lotgenoten.

… de gezellige sectie waarin ik terecht ben gekomen. En ook hierbij geldt weer dat ik niet met iedereen even veel heb gesproken, maar ik bof wel met deze collega’s. Ik heb op mijn stagescholen gemerkt dat ik het veel slechter had kunnen treffen.

… de lieve leerlingen die ik in mijn klas had zitten. Op mijn 3havo-klas na had ik met alle klassen een betere band dan ik voorheen ooit met een klas heb gehad. Ik wist al in de eerste weken dat ik te maken had met de liefste leerlingen ooit en dat ik ze aan het eind van het jaar enorm zou missen. En dat is waar. Ik vrees het ergste voor het komende jaar, want dit kan natuurlijk maar moeilijk overtroffen worden.

… de fijne werkplek waarin ik terecht ben gekomen. Ik klaag niet graag, maar als ik mijn huidige school vergelijk met de vorige scholen, dan was er op de vorige scholen toch wel aardig wat mis. Natuurlijk zijn er ook dingen op deze school, maar er is niets wat mij belemmert tijdens het lesgeven.

… voor de buitenschoolse activiteiten van dit jaar. Op die momenten vond ik niet alles even leuk, maar ik kijk toch wel met een positief gevoel terug naar het bezoekje aan het pretpark, de rondleiding door het museum, het schoolfeest en de sportdag.

… mijn begeleidster. Voorheen kreeg ik vaak wel wat minpunten te horen tijdens een lesbespreking, maar deze begeleidster was zo positief over me dat ze niets negatiefs kon bedenken. Dankzij dit gesprek, en dankzij deze lieve vrouw, heb ik zo’n enorme boost aan zelfvertrouwen gekregen dat het schooljaar me ontzettend goed af is gegaan.

… de collega’s met wie ik een leuk bedankje heb georganiseerd voor deze begeleidster. Voor alle goede zorgen, alle lieve woorden, haar luisterende oren, haar positiviteit en haar stralende lach die ze je schenkt als je haar ergens in het gebouw tegenkomt.



Stiekem heb ik best zin om weer te beginnen…



Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten