dinsdag 23 juli 2013

Temperaturen boven de dertig graden

Ik durf het niet hardop uit te spreken, maar het posten op mijn blog (onder een schuilnaam) durf ik nog net: ik hoop dat het zonnetje de komende weken iets minder gaat schijnen dan het nu doet. Ik ben niet gemaakt voor dit weer, echt niet. Zodra de temperaturen boven de dertig graden stijgen, dan stopt mijn lichaam met functioneren. Het lukt me echt niet om iets gedaan te krijgen. Er komen al zweetdruppels op mijn voorhoofd te staan als ik naar de koelkast loop voor iets te drinken.

De afgelopen dagen heb ik dan ook veel minder gedaan dan ik van plan was. Ik wilde de hele zomervakantie gaan lezen en schrijven, maar dat heb ik de laatste dagen niet echt bewezen. Ik heb mijn computer of laptop niet een keer aangeraakt. Ik was er veel te lui voor! Het grootste deel van de dag spendeer ik op het balkon of in de keuken (de enige koele plekken van het huis) en het hele weekend ben ik zo ver mogelijk van mijn huis weggebleven, omdat het op twee verdiepingen hoog gewoon echt niet uit te houden is.

Ik ben blij dat de bibliotheek vandaag weer open is, hopelijk word ik op deze manier nog een beetje productief. In de bibliotheek is het in ieder geval een stuk beter uit te houden dan in mijn eigen huis, dus dat moet wel lukken. En als ik de weersverwachting van het komende weekend zie, moet het ook wel goed komen. Eindelijk week onder de dertig graden met een redelijk grote kans op neerslag. Juistem!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten