woensdag 3 juli 2013

"Tip" van de week

Voor vandaag heb ik een ander soort tip. Deze tip komt niet uit het boekje van de algemene onderwijsbond, maar kwam ik laatst eens tegen tijdens het surfen.

Als docent krijg je altijd een ‘docentenagenda’ van school. Dit jaar mocht ik kiezen uit drie versies: een ringbandagenda, een ‘standaard docentenagenda’ en een andere agenda die ik nooit eerder gezien had. Ik heb altijd een ringbandagenda gehad, omdat ik die heel fijn vond werken. Het probleem met deze agenda was helaas wel dat hij bij mij na een paar weken al uit elkaar viel. Ik stop altijd allemaal papieren tussen mijn agenda en dat kon deze helaas niet hebben.

Ik besloot op internet rond te kijken naar andere agenda’s voor leraren en ik kwam al heel snel op een site waar je je eigen agenda kunt ontwerpen. Oké, alleen de voorkant dan. Ik begon meteen te google’en naar leuke plaatjes op internet en nog geen uur later had ik mijn agenda besteld. Supertof!

Ik dacht dat het twee weken zou duren voordat mijn agenda op de deurmat zou liggen, maar ik geloof dat het slechts twee of drie dagen heeft geduurd. Fijne service! Ik wist niet hoe snel ik de verpakking open moest scheuren toen ik ‘m eenmaal in mijn handen had. De agenda ziet er mooi uit. Helaas geen ringband, maar ook deze blijft redelijk goed open liggen.

Hoe de agenda eruit ziet? De buitenkant is vrij simpel. Het is een groot, wit boek op A4-formaat waar een sticker op is geplakt met de foto die je zelf in kon sturen. De grootte vind ik wel erg fijn. In een gewone agenda is het altijd maar priegelen om al het huiswerk er in te kunnen schrijven. Met deze agenda heb je veel meer ruimte!

De agenda begint met een aantal pagina’s die vrij standaard zijn in een (docenten)agenda. Een pagina met vakanties, een jaarrooster en een ruimte om je lesrooster op te schrijven. Achterin de agenda vindt je pagina’s voor klasgegevens, bladzijdes voor notities, adresgegevens en notities voor volgend schooljaar.

De agenda zelf is geweldig. Zoals ik al zei is de agenda op A4-grootte. Op één pagina is één week afgedrukt. Als je de agenda openslaat zie je dus twee weken. Heerlijk overzichtelijk, want je ziet meteen wat voor belangrijke dingen er de komende week op de planning staan. Naast de dagen zijn er ook nog andere ruimtes om dingen op te schrijven. Aan de zijkant zie je een vakje met “Deze week:” staan. Een vak om op te schrijven wat voor bijzondere activiteiten er in die week zijn. Daaronder is ruimte gemaakt voor een to do-list, alsof ze deze agenda speciaal voor mij hebben ontworpen!

Behalve de hardcover (die ik heb)(€24,95) kun je ook kiezen uit een ringbandagenda (€25,95) waar je dezelfde papieren in kunt doen. Ik vond deze zelf te dik om mee te nemen, maar als je je agenda altijd op je werk laat liggen, is ook deze ideaal!

Benieuwd hoe de agenda er van binnen uitziet? Of wil je ook zo’n agenda bestellen? Klik dan hier.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten