woensdag 28 augustus 2013

Het rooster

Zojuist is mijn rooster voor het komende schooljaar, of in ieder geval de eerste weken, gepubliceerd op de website. Ik wist even niet wat ik zag. Drie dagen werken en twee doordeweekse dagen vrij. Whut? Dat was niet de afspraak! Maar ik vond het totaal niet erg. Voor het komende jaar heb ik heel veel plannen op schrijfgebied, dus dan kan ik daar wat extra tijd aan besteden.

Bron
En toen ging ik wat verder nadenken. De brugklassen hebben vier uur in de week les, ik werk slechts drie dagen per week. Dat wil dus zeggen dat er één dag in de week is dat ik de brugklas twee uur lesgeef. Oei!
En daarbij, wat ik nog veel vervelender vind, kon ik vorig jaar heel makkelijk parallellessen geven. Ik bereidde één les voor en deze gaf ik vervolgens aan drie klassen achter elkaar. Nu gaat dat niet meer. Op dinsdag heb ik klas 1a, 1b en 1c één lesuur, dus dan gaat het nog niet. Op woensdag geef ik klas 1a en 1b twee uur les en krijgt klas 1c slechts één uur. Op donderdag krijgt klas 1c twee uur les en klassen 1a en 1b dus één uur. Bij klas 1a en 1b loopt de planning dan dus parallel, maar bij klas 1c moet ik de leerstof en de huiswerkopgaven anders indelen. Dat wordt lastig!

Aan de andere kant… Het is wel weer een uitdaging! Want de brugklassers zelf zullen het probleem niet zijn – hoop ik! – en ook van mijn 2havo-klas zal ik het komende schooljaar weinig problemen mee hebben. Want: mijn favoriete klas van vorig jaar plus wat andere leerlingen uit andere brugklassen die ik vorig jaar les gaf is mijn nieuwe 2havo-klas geworden! Blijer kun je mij nu niet maken!

Ik moet nog een paar dagen wachten voor ik echt weer voor de klas mag staan. Ik twijfel nog of ik daar nu heel bang voor moet zijn of dat ik er heel erg zin in heb. Misschien moet ik maar gewoon voor het laatste gevoel gaan…

Liefs!

2 opmerkingen:

  1. Twee dagen vrij lijkt me wel echt heerlijk! En wat fijn dat je je favoriete brugklas opnieuw krijgt, maar dan als tweedeklassers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zal wel wennen zijn om maar drie dagen naar mijn werk te gaan, maar ik denk ook wel dat ik het uiteindelijk heerlijk ga vinden. Nu heb ik elk weekend een soort paasweekend (vrijdag t/m maandag)!
      Ik ben benieuwd of mijn brugklasleerlingen van vorig jaar veel zijn veranderd in de vakantie. Ik ga het meemaken. :-)

      Verwijderen