woensdag 28 augustus 2013

10 dingen… die ik nog moet doen voor het schooljaar begint

Van de week kwam ineens het besef. Maandag begin ik met lesgeven. Het was voor het eerst in een lange tijd dat ik ineens weer last had van hartkloppingen. Ze gingen gelukkig wel snel weer weg… Het idee dat ik maandag weer naar mijn werk moet, maar dat ik nog zo veel moest doen, dat beangstigde me ineens heel erg.

En ik moet echt nog een hoop doen. Daarom heb ik een lijstje gemaakt met de tien dingen die ik in ieder geval nog moet doen deze week. Komt ‘ie!


1. Mijn rooster, als ik die eindelijk heb gekregen, bekijken en in mijn agenda schrijven.
2. Een Facebook-account aanmaken voor mijn leerlingen.
3. Mijn eerste (en misschien tweede) les voorbereiden voor de brugklas…
4. …en natuurlijk ook voor klas 2havo.
5. In mijn agenda de belangrijke dagen en afspraken inschrijven. Vergaderingen, ouderavonden, dat soort dingen.
6. Leuke werkvormen verzinnen voor de brugklas en 2havo. Dat wilde ik in de vakantie gaan doen, dus deze week moet het echt gebeuren.
7. Blogs vooruit schrijven voor de eerste weken van het schooljaar. De eerste weken sta ik misschien zo stijf van de zenuwen en adrenaline van het lesgeven, dat ik niet toekom aan schrijven. Daarom wil ik deze week alvast wat ‘standaard’ blogs vooruit schrijven. De blogs over hoe het allemaal gaat, hoe de week is gelopen en interessante klassenmomentjes die schrijf ik natuurlijk nog niet vooruit!
8. Een hoofdstukplanning maken voor de brugklas en 2havo, in ieder geval voor het eerste hoofdstuk. Het is toch wel belangrijk om te weten wat ik de leerlingen aan huiswerk mee ga geven.
9. Wennen aan het idee dat het maandag gaat beginnen én het ook daadwerkelijk accepteren – want dat laatste is voor mij nog heel erg moeilijk.
10. Ontspannen. Want vakantie is vakantie!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten