donderdag 10 oktober 2013

Probleem wordt uitdaging

‘Ik heb een probleem,’ zei ik tegen mijn vriend. Voordat ik mijn zin kon afmaken, viel hij me al in de rede.
‘Een uitdaging,’ verbeterde hij me.
Ik knikte, maar ik stond er even niet bij stil wat hij zei. Het duurde een paar seconden tot het tot me door drong.
‘Iets is pas een probleem als er geen oplossing voor is,’ beaamde ik toen. Eén van mijn favoriete lijfspreuken van dit moment.

Vanaf nu ga ik ook niet meer in problemen denken. Vanaf nu noem ik het een uitdaging. Positive thinking!

Liefs!

P.S. Ik heb het boek ‘The Secret voor jongeren’ gelezen. Het zou dus zomaar kunnen dat er de komende maanden meer gebrabbel over positiviteit online gaat komen. Maar dat is alleen maar positief, toch? ;-) 

2 opmerkingen:

  1. Grappig, ik ken de uitdrukking, uit het frans, juist andersom: als er geen oplossing is, is er ook geen probleem

    BeantwoordenVerwijderen