zaterdag 7 december 2013

Dagboek: Weekendgevoel (#13)

De hele week loop ik al met het gevoel dat het weekend is. Nu is het eindelijk zo ver. Ik heb dit keer een kort weekendje. Ik ben veel te veel verwend met mijn drie dagen weekend. Nu ervaar ik twee dagen vrij al als weinig...
 
Dinsdag had ik een heerlijke dag. De lessen volgden elkaar snel op en tussendoor had ik nog twee uurtjes vrij. Er moest echter wel een hoop gedaan worden. Mijn to-do-list bestond aan het begin van de dag uit elf taken. Elke keer dat ik een taak had afgevinkt, kwamen er weer twee dingen bij. Je begrijpt dat ik erg blij was toen ik aan het eind van de dag echt alles heb kunnen wegstrepen. 
's Middags hielp ik Zwarte Piet een handje door alle surprises en cadeautjes alvast bij mij thuis neer te zetten voor vandaag, zaterdag.
 
Woensdag was ik in een heerlijke Sinterklaasstemming. Donderdag werd natuurlijk overal Sinterklaas gevierd, maar bij mijn schoonfamilie deden ze dat al op woensdag. Ik keek er de hele dag naar uit. Ik vind Sinterklaas vieren bijna net zo leuk als mijn verjaardag vieren. En aangezien ik bij mijn verjaardag al vier weken van tevoren begin met aftellen, is dat met Sinterklaas niet anders. Woensdag werd ik helaas ook keer op keer teleurgesteld. Wat naast mijn Sinterklaasgevoel, had ik ook een weekendgevoel. En elke keer bedacht ik me weer dat het pas woensdag was. Domper!
 
Dat geldt trouwens ook voor donderdag. De hele school was in een feeststemming. Sinterklaas zat in de pauzes op het grote toneel, met honderden leerlingen om hem heen die op zijn schoot wilden zitten. De pieten liepen tijdens de lessen over de gangen met grote karren vol met chocomel en dozen speculaas. Elk lokaal gingen ze binnen en overal kregen de leerlingen iets lekkers. Een enorm chaotisch gedoe, zeker omdat dit bij mij twee keer gebeurde tijdens een toets. Ik heb de leerlingen dan ook maar wat minuten extra tijd gegeven, wegens de lesverstoring. Vond ik ook niet erg, want dan kon ik nog wat minuten langer genieten van de enorme stilte in het lokaal.
 
Vrijdag mocht ik dan eindelijk legaal een weekendgevoel hebben. Dat heerlijke idee werd alleen maar versterkt doordat ik op vrijdag wat eerder klaar was. Door alle vergaderingen hadden we op vrijdag een verkort rooster. Alle lesuren duurden 10 minuten korter, waardoor ik ineens anderhalf uur eerder vrij was dan normaal. Om half drie kon ik de schooldeur achter me dichttrekken en uitkijken naar een geweldig weekend.

Want vandaag, 7 december, vier ik een verlaatte Sinterklaas. Ik verheug me op een middag koken en een avond vol eten, spelletjes spelen, gedichten voorlezen en cadeautjes uitpakken. Ik voel me weer helemaal een klein kind!
 
Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten