woensdag 19 februari 2014

10 dingen… die ik ga doen in de voorjaarsvakantie

Ik weet dat velen op dit moment al genieten van hun voorjaarsvakantie, maar ik ben volgende week pas aan de beurt. Niet dat ik het erg vind hoor: ik trek het nog best wel een weekje en bovendien heb ik zo minder weken tot aan de meivakantie. Think positive! Toch kijk ik er best wel naar uit. Sowieso om de naam alleen al: voorjaarsvakantie, de lente begint! En daarnaast zijn er ook nog andere dingen die op mijn lijstje staan. Benieuwd? Lees dan verder.
10 dingen die ik ga doen in de voorjaarsvakantie:
1. In de vakantie ga ik genieten van mijn wekkerloze dagen: uitslapen dus! Ik ben niet van plan om dagelijks tot elf uur op bed te liggen (want dat vind ik dan ook weer zonde van mijn dag), maar ik ben allang blij dat de wekker niet meer op half zes staat.
2. Zondagavond heb ik een etentje van mijn schoonvader in een heel fijn restaurant. Voorbereid als ik ben weet ik nu al wat het gaat worden: uiensoep, mixed grill en crème brulée!
3. Volgende week ga ik lunchen met een collega. Een paar weken geleden deed ik dit ook en we vonden het allebei zo gezellig, dat we in de vakantie weer een middagje hebben gepland. Even bijpraten, elkaar leren kennen en wat tips en ervaringen uitwisselen over het werk. We hebben één gezamenlijke klas, ik ben benieuwd hoe zij over die leerlingen denkt.
4. En over vriendinnenuitjes gesproken: volgende week ga ik samen met mijn vriend naar de andere kant van Nederland, waar een vriendin van mij woont. We zien elkaar niet vaak, maar als we elkaar zien, vind ik het wel weer heel erg gezellig! Stiekem vind ik het wel heel erg jammer dat ze zo ver weg woont!
5. Nog iets spannends: ik ga volgende week mee naar een echo van mijn zus! Ze zit nu op de helft van haar zwangerschap, we weten al dat het een meisje wordt en we hebben al een pretecho gezien. Ik vind het superspannend om mee te gaan!
6. Ik ben er deze week al mee begonnen, maar volgende week wil ik nog meer afleveringen van 2 broke girls kijken. Ik heb seizoen 1 op DVD gekregen en de eerste 8 afleveringen heb ik al gezien. Nog zestien te gaan!
7. Over relaxen gesproken: ik wil minimaal twee boeken uitlezen in de vakantie. In totaal zit ik vijf uur in de trein, verspreid over twee dagen, dus hopelijk kan ik die dagen al een flink aantal bladzijden lezen.
8. Ik zeur de laatste weken dat ik weinig tijd heb (lees: weinig tijd maak) voor schrijven, dus in de vakantie wil ik dat weer oppakken. Thuis raak ik best snel afgeleid, ook door internet, dus misschien is het handig om in de bibliotheek te zitten…
9. …dan kan ik daar ook meteen blogs schrijven! Ik heb zo veel inspiratie om over te schrijven, maar ook hierbij geldt dat ik snel afgeleid raak. Ik merk ook dat ik mijn tijd helemaal niet nuttig gebruik en dat ik veel uren op mijn vrije dagen helemaal niets doe wat ook maar iets met mijn goede voornemens te maken heeft. Blogs lezen, YouTube-filmpjes kijken, televisie kijken. Best zonde, want als ik eenmaal bezig ben, of als ik eenmaal klaar ben, dan ben ik toch wel trots op mezelf.
10. Het laatste wat ik in de vakantie ga doen is twee wiskundehoofdstukken maken. Na deze twee hoofdstukken ben ik helemaal klaar met havo wiskunde A (van zowel klas 4 als klas 5), dus dan kan ik na de vakantie aan wiskunde B voor vwo beginnen. Even een goede start maken voor als ik volgend jaar met de opleiding ga beginnen!
Je leest het: mijn vakantie zit weer volgepland! Naast al deze dingen ga ik natuurlijk ook enorm genieten van het feit dat ik tien dagen mijn leerlingen niet zie, dan ik tien dagen niet dat hele stuk naar mijn werk hoef te reizen en dat ik tien dagen geen ‘Heeft u de toetsen al nagekeken?’ hoef aan te horen. Ik vind werken leuk, maar ik kijk er enorm naar uit om even vakantie te hebben!
Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten