zaterdag 8 maart 2014

Dagboek: Opstartproblemen (#23)

De eerste week na de vakantie zit er weer op. Ik had wat opstartproblemen, maar dat is gelukkig allemaal opgelost. Sinds deze week merk ik echt dat het langer licht blijft. Ik heb 's avonds weer wat meer energie, zin om dingen te doen en dat is positief. Kom maar op met het voorjaar!

Op maandagavond begonnen de opstartproblemen. Ik zag er zo tegenop om weer te gaan werken dat ik in tranen uitbarstte. Kan ik het nog wel? Doe ik het wel goed? Vind ik het nog wel leuk? Kan ik me niet beter ziekmelden?

Dinsdagochtend had ik enorm spijt dat ik me niet had ziekgemeld. Bij aankomst op het station zag ik dat mijn trein niet reed wegens 'aanrijding met een persoon'. Het hele weekend waren er al mensen voor de trein gesprongen en ik was zo blij dat ik die dagen niet naar mijn werk hoefde. Helaas, dinsdagochtend was het dus ook raak. Ik belde (in paniek) mijn werk op, legde uit wat er aan de hand was en ik hoorde een geruststellende stem zeggen dat het allemaal goed kwam. Ze zouden vervanging regelen, mocht ik inderdaad te laat komen. Niets aan de hand.
Uiteindelijk was ik nog tien minuten te vroeg. Ik had tijd om mijn lessen op te starten, tijd om nog even naar het toilet te gaan en toen was het: gaan met die banaan! Geen tijd om nog even te rusten voordat ik aan mijn dag zou beginnen, maar ik was allang blij dat ik niet te laat was!

Op woensdagochtend had ik gelukkig geen vertraging met de trein. Sterker nog: ik was ruim op tijd. Woensdagochtend is tegenwoordig de ochtend dat ik mag uitslapen (tot 7 uur, jawel). Om negen uur kwam ik aan op mijn werk, terwijl ik pas een uur later hoefde te beginnen. Heerlijk! De rest van de dag verliep ook wel redelijk. Ik lachte om een leerling die zei dat ik hem gerust dom mocht noemen, want hij was zijn boek kwijtgeraakt. En toen ik bij een andere les iemand eruit stuurde omdat hij letterlijk zei dat hij geen zin had om te werken, protesteerde hij niet eens.

Donderdag kwam ik er achter dat ik veel lessen over heb in de brugklas. Zeg maar gerust heel veel: volgende week (vier lessen!) heb ik niets te doen. Ik zit wel te denken om ze twee lessen de diagnostische toets te laten maken op losse blaadjes (zie deze blogpost), maar dan ben ik pas op de helft. Ik moet dus nodig iets anders bedenken.

En toen was vrijdag eindelijk aangebroken. Ook deze lessen in de brugklas waren pure verveling. Ik loop heel ruim voor op de stof en ik heb de leerlingen het grootste deel van de les laten leren voor een ander vak. Ik wist het anders ook niet meer...
Eindelijk weekend! Ik ben dit weekend helemaal alleen en dat is wel even wennen. Er staat nog wel genoeg op mijn lijstje wat ik wil doen (o.a. naar een open dag van de lerarenopleiding), maar het zal grotendeels ontspannen worden, zodat ik volgende week vol frisse moed kan werken. O ja, en ik moet nog even iets leuks bedenken voor volgende week in mijn brugklassen!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten