zaterdag 7 juni 2014

Dagboek: Het einde nadert (#34)

Ik ben best blij met de beslissing die ik genomen heb. Mijn afgelopen week was een stuk rustiger, doordat er minder op mijn to do-lijstje stond. Een paar keer dacht ik: shit, ik moet nog iets schrijven, er moet om 13.00 uur iets online komen! Het was dus even wennen, ook omdat ik ineens heel veel ideeën kreeg en dacht: dit kan ik gebruiken om over te schrijven!, maar nogmaals, ik ben heel blij met de beslissing.
 
In dinsdag had ik niet zo'n zin. Alsnog had ik heel veel op mijn planning staan. Ik maak altijd lijstjes in wunderlist en dit keer vulde mijn lijstje het hele scherm. Ik heb wat orde in de chaos kunnen scheppen door voor elk punt het lesuur te zetten waarin ik wat ging doen, of eventueel een tijdstip. Dat hielp enorm.
Dinsdag was zo'n dag waarop ik dacht: dit kan ik gebruiken voor mijn blog. Ik werd namelijk gevraagd om les te geven in 4havo volgend jaar. Ik zei in eerste instantie dat ik er nog over wilde nadenken, maar na een paar seconden riep ik: 'Ach, doe maar!' Het moet er toch een keer van komen en vooral voor mijn opleiding volgend jaar is het heel handig dat ik al les geef in de bovenbouw.
 
Op woensdag voelde ik me heel vrolijk en energiek. Daar kan ik wel een oorzaak voor geven: drie kopjes espresso. Ik probeer wat meer energie te krijgen, zodat ik niet elke middag in elkaar zak op de bank als ik thuis kom. Woensdag heeft dat enorm goed geholpen! Ik kwam woensdag pas om 17.00 uur thuis doordat ik 's middags toetsinhalers had, en alsnog had ik energie voor tien. Dit ga ik vaker proberen!
 
Donderdag was ik al om 7.00 uur op mijn werk. Ik check altijd de buienalarm op mijn telefoon als ik wakker word en ik zag dat het rond 6.50 uur zou gaan regenen in de regio waar ik werk en dat zou een paar uur aanhouden. Ik kon dus maar beter zo snel mogelijk vertrekken.
Donderdag was een rustige dag. Mijn 2havo-klas deed ontzettend lief mee, mijn brugklassen gingen rustig aan het werk en in mijn twee tussenuren had ik weinig te doen. Heerlijk!
 
Doordat ik donderdagavond in de woonkamer in slaap ben gevallen, ben ik 's nachts vergeten mijn wekker mee te nemen naar de slaapkamer. Ik werd vrijdag dus wakker van een gek geluid. Het bleek mijn wekker te zijn die een paar meter verderop begon te loeien. Oeps! Ik had gisteren drie repetities in mijn brugklassen, dus dat was heerlijk. Mijn 2havo-klas deed iets minder goed mee dan de dag ervoor. Ze snapten de stof niet, dus vroegen meerdere keren aan mij of de repetitie - die de les erna gepland stond - verschoven mocht worden. Ik zei uiteraard dat ik dat niet ging doen met deze werkhouding. Maar uiteindelijk kon ik het toch niet over mijn hart verkrijgen, omdat het juist de lieve meisjes waren die dat aan mij vroegen.
 
Met nog drieënhalve week les te gaan zitten we nu echt tegen het einde van het schooljaar aan. Aan de ene kant wil ik heel graag vakantie, maar aan de andere kant vind ik het heel rot als het jaar voorbij is. Volgend jaar krijg ik drie brugklassen en één klas 4havo. Alle leerlingen van dit jaar krijg ik dus volgend jaar niet in de les, helaas!
 
Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten