woensdag 24 september 2014

Herfst

Shit. Ik vind het verschrikkelijk om het te moeten zeggen (of eigenlijk: schrijven), maar ik heb geen zin om morgen (en de rest van het kalenderjaar) naar mijn werk te gaan. Ik kom net thuis van een mini-verjaardag en eigenlijk had ik al geen zin om daarheen te gaan. Het regent namelijk sinds vanochtend al. Af en toe is het droog, maar zodra het regent komt het ook met bakken uit te hemel. En ja, ook op de terugweg van de verjaardag naar huis. 

Het wordt steeds kouder. Op zich is dat niet zo erg, maar wel wanneer je geen werkende kachel thuis hebt staan. Het duurt nog even voordat we ons nieuwe huis in kunnen en voordat het echt helemaal af is, zitten we waarschijnlijk al in januari. Een groot deel van de winter moeten we dus nog in onze poppenkast doorbrengen. Met een legging onder mijn broek, vijf lagen bovenkleding, een fleecedeken en een dekbed op de bank. Heel veel waxinelichtjes aan, om nog een beetje een warmtegevoel te hebben. Maar of het zal helpen...?

Maar goed, ik heb dus geen zin om naar mijn werk te gaan. Het begint steeds vroeger donker te worden, het begint weer te regenen en wanneer ik 's morgens op mijn werk aan kom, voelen mijn benen aan als ijspegels. Ik houd daar niet van. Ik vind het heerlijk om driekwartier op de scooter te zitten, maar alleen als het droog is en het kwik ergens rond de vijftien graden schommelt. Niet in deze tijd van het jaar.

En omdat ik geen zin heb om naar mijn werk te GAAN, heb ik ook geen zin meer om op mijn werk te ZIJN. Ik wil thuis zitten. Kaarsjes aan, kopje thee erbij, televisie aan en genieten. De herfst vind ik echt niet erg, zolang ik maar binnen zit. En dat lukt helaas niet als er toch geld binnen moet komen.

Overigens heb ik ook totaal geen zin meer in mijn studie. Heb ik dat al gezegd? Ik had vandaag een studiedag, wat betekent dat ik thuis heel hard aan mijn studie moet werken (lees: shoppen met mijn kleine zusje, een middagdutje doen van bijna drie uur en op verjaardagsbezoek gaan bij mijn zwager). Ik had zo geen zin in mijn huiswerk, dat ik het wéér heb opgeschoven. Hopelijk heb ik er volgend weekend iets meer zin in...

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten