vrijdag 19 december 2014

Doelen in 2015

Half december, bijna het einde van het jaar. Ik houd alle clichés voor me. Ooit nam ik me voor om elke eerste dag van de maand een update te plaatsen hoe het er voor stond met mijn goede voornemens voor 2014, maar halverwege ben ik daarmee opgehouden. Het schoot gewoon niet op en het werd saai om keer op keer te schrijven 'dat ik nog aan dit punt moest werken'. Doelen stellen voor een heel jaar is voor mij gewoon niet haalbaar. Ik denk toch vaak: ach, dat komt nog wel, daar heb ik nog zo lang de tijd voor. En dan zul je zien dat je ineens halverwege december zit en toch nog niet zo veel hebt gedaan.

Daarom ga ik het voor 2015 anders doen. Ik wil geen doelen meer stellen voor een heel jaar, maar doelen per maand. Kleine stukjes, iets beter behapbaar. Elke eerste dag van de maand, of wanneer het me uitkomt, noteer ik mijn doelen voor de volgende maand én reflecteer ik hoe het de maand ervoor is gegaan. Ik maak de doelen/wensen/acties klein en concreet, zodat het haalbaar is én zodat ik goed kan bijhouden of het me is gelukt om een doel te bereiken. Geen 'ik wil een boek uitgeven' dus. Maar bijvoorbeeld wel 'ik wil deze maand 5000 woorden schrijven aan mijn verhaal'.

De laatste dag van 2014 zal ik nog terugkijken op mijn voornemens van dit jaar. Nu ik dit typ heb ik geen flauw idee meer wat ik me heb voorgenomen, dus ik ben enorm benieuwd wat ik ervan gebakken heb...

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten