woensdag 31 december 2014

Mijn voornemens van 2014, update

Op deze laatste dag van 2014 is het tijd om terug te kijken op mijn goede voornemens die ik begin dit jaar heb gemaakt. Hoe is het gegaan? Wat heb ik gehaald en welke niet? Waarom heb ik ze niet gehaald? Kan ik dat in 2015 anders doen?

Lees maar mee!

1. Blog
Aan het eind van het jaar staan er 555 blogs online.
Dit is niet gelukt (al zit ik met 524 redelijk in de buurt), maar dat zal deels komen doordat ik niet meer standaard drie blogs per week plaats. Ik ben tevreden met hoe het nu gaat. Ik schrijf wanneer ik iets kwijt wil en standaard komt elke zaterdag mijn dagboek online. Het is goed zoals het is. Maar ik hoop in 2015, als mijn werkkamer af is!, meer te bloggen.

2. Wiskunde
Aan het eind van het jaar heb ik wiskunde A-hoofdstukken (voor havo en vwo) gemaakt.
Ik heb de wiskunde A-hoofdstukken van de havo gemaakt, maar ik besloot van het vwo juist de wiskunde B-hoofdstukken te maken. Nogmaals, ik ben tevreden met hoe ik dit heb gedaan. Achteraf had het ook niet heel veel nut om vwoA te maken. :-)

3. Jeugdverhaal
Aan het eind van het jaar heb ik een verhaal voor de jeugd geschreven.
Ik ben in augustus best lekker bezig geweest met mijn verhaal. Hij is nog (lang) niet af, maar ik heb toch bijna 20.000 woorden geschreven aan het verhaal én een planning gemaakt hoe het verder gaat. Ik ga in 2015 zeker verder aan dit verhaal, maar ik wil ook mijn andere verhaal eindelijk eens afronden én me meer ontwikkelen op het schrijven van korte verhalen.

4. Artikelen
Aan het eind van het jaar heb ik alle blogs gebundeld in één (of meerdere) bestand(en).
Hihi. Nee... Dat ben ik trouwens ook niet meer van plan.

5. Lezen
Aan het eind van het jaar heb ik 50 boeken gelezen.
Ja! Ik heb eind augustus al mijn vijftigste boek van dit jaar gelezen. Daarom besloot ik er dit jaar zestig te lezen in plaats van vijftig. En dat is me gelukt! De laatste dag van december, vandaag dus, las ik mijn zestigste boek uit!

6. Engels
Van de 50 boeken zijn er (minstens) vijf Engelstalig.
Ehh... Nee. Ik denk niet dat ik geboren ben om Engeltalige boeken te lezen.

7. NaNoWriMo
In november doe ik mee met NaNoWriMo en schrijf ik 50.000 woorden in één maand.
Ehh... Nee. In november had ik het veel te druk met mijn huis. :-)

Ik had het ook al verwacht. Het zou niet gaan lukken met mijn voornemens. Dat ik er slechts één van de zeven kan afvinken, is best slecht. Daarom ga ik mijn voornemens in 2015 niet voor het hele jaar opstellen, maar per maand. Ik heb al een notitieboekje in gebruik genomen waarin ik mijn doelen per maand noteer. Ik zal jullie op de hoogte houden! Hopelijk kan ik dan wat meer afvinken. :-)

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten