zaterdag 6 oktober 2012

Dagboek: Een geslaagde week! (#6)


Ik ben zeer tevreden over mijn week. Het begon al op maandag, toen ineens al op maandag, toen ineens al mijn lessen goed gingen, evenals op dinsdag. Eigenlijk is dat wel heel zacht uitgedrukt, want mijn lessen op dinsdag gingen geweldig. Zelfs mijn 2havo-klas deed leuk mee. De dingen rondom het lesgeven gingen ook goed: nadat ik klaar was met lesgeven, heb ik een uurtje bij een collega bijgewoond. Een ander vak, een ander leerjaar, een ander niveau en een totaal andere manier van lesgeven. Er zaten namelijk slechts zes leerlingen in deze klas! In eerste instantie dacht ik: ik wil ruilen! Toen ik toch iets beter ging nadenken, besloot ik toch niet te willen ruilen. Het heeft zijn voordelen om met zo’n klein groepje te werken, maar ik denk dat ik het ontzettend saai ga vinden als ik nooit meer orde hoef te houden. Geef mij dan toch maar mijn 2havo-klas. :)

Nog even over maandag trouwens… Ik had voor ’s middags een extra uurtje gepland voor 2havo en er waren zeven leerlingen die wel belangstelling hadden. Uiteindelijk was er niemand komen opdagen. De leerlingen hadden me op maandagochtend al gevraagd of ze hun toets mochten herkansen, maar hell no! Met zo’n instelling? Niet dus.

Op woensdag had ik mijn vrije dag. Ik heb mijn dag al helemaal volgepland met het bezoeken van een aantal winkels. Aanstaande maandag ben ik jarig en daar heb ik nog wel het een en ander voor nodig. Ik heb namelijk mijn leerlingen beloofd dat ik ga trakteren en daarbij heb ik ook de zaterdag daarop mijn eigen verjaardag waar ik nog wat keukengerei voor nodig had. Gezien het weer heb ik mijn plannen bij moeten schaven. Wat een regen! Daar ging ik dus echt niet doorheen…

Mijn lessen op donderdag gingen eigenlijk wel weer geweldig. In al mijn tussenuren heb ik weer een hoop kunnen doen, zoals het voorbereiden van al mijn lessen voor de komende week en het uitwerken van een repetitie. Van mijn “maatje” (voor alle leerjaren wordt er door één wiskundedocent de toets ontworpen en een andere wiskundedocent werkt deze uit; voor klas 2havo doe ik het uitwerken) kreeg ik het compliment dat we zo geweldig samenwerken. Altijd leuk om te horen. :) ’s Middags had ik nog een hele lange en oersaaie personeelsvergadering: honderd man personeel waarvan zeker de helft net zo weinig zin had om te luisteren als ik…

Op vrijdag had ik weer zo’n fijn weekendgevoel. Ik kon heerlijk uitslapen, mijn lessen gingen goed genoeg en na schooltijd heb ik nog ontzettend veel kunnen doen. Er is namelijk elke les een leerling die naar mij toe komt om te vragen of we gaan kwartetten. Daarom heb ik een dealtje met hem gesloten: ik maak de inhoud van de kwartetkaarten, maar hij moet wel zelf alles uitknippen en opplakken. Dat vond hij prima. Daarom heb ik op vrijdagmiddag tot 17.30 uur achter de computer gezeten op mijn werk en ging ik pas weg toen de kaarten klaar, geprint en gekopieerd waren. :)

Nu heerlijk genieten van een leuk weekend en daarna genieten van een nog leukere dag: maandag ben ik jarig! Straks dus maar even toch het plan afmaken waar ik woensdag niet aan toegekomen was.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten