zondag 28 oktober 2012

De herfstvakantie

Vorige week schreef ik dat ik hoopte dat ik na de vakantie weer fris en fruitig voor de klas zou staan. Nu twijfel ik daar een beetje over. Een week is ontzettend kort, zeker als die week vol is gepland met (leuke) dingen. Naar mijn idee is mijn vakantie omgevlogen en ik schrok er gisteren een beetje van dat het ineens al het laatste weekend was. Ik zou nog veel langer vakantie willen hebben!

Aan de andere kant vind ik het ook wel weer erg leuk om mijn leerlingen te zien. Ik ben benieuwd wat zij allemaal hebben uitgespookt in de vakantie! Ook heb ik wel weer zin in mijn oude dagritme. De afgelopen week sliep ik makkelijk uit tot half elf en aan de ene kant is dat natuurlijk ontzettend heerlijk. Aan de andere kant duren de dagen ontzettend kort! Wat dat betreft kijk ik dus wel weer uit naar het om-vijf-uur-opstaan. Al zal het de eerste dagen wel even wennen zijn!

Dan nu over mijn herfstvakantie! Ik was van plan om negen dagen alleen maar te relaxen: tv-programma’s kijken, boeken lezen, tijdschriften lezen, blogs schrijven… Daar is echter weinig van gekomen. Het eerste weekend lukte dat wel aardig en sloot ik me thuis op met het boek “Vijftig tinten grijs”. Toen de week echt begon, begonnen ook de leuke dingen. Op maandag stond de bowlingbaan op het programma: twee uur bowlen samen met mijn zusje en mijn vriend. ’s Middags zijn we nog bij mij thuis gaan kaarten en ook dat was gezellig. Dinsdag stond de tandarts (alweer) ingepland. Ook bracht ik mijn dinsdag achter mijn laptop door. Niet om blogs voor deze site te schrijven, maar om een geheel nieuwe site te starten: klik. Ik vind het ontzettend leuk om over het docent-zijn te schrijven, maar ik wilde ook graag het schrijven combineren met mijn andere grote hobby: lezen. Vanaf nu ben ik dus nog vaker achter de computers te vinden: per week schrijf ik (minimaal) drie blogs over mijn werk en (minimaal) één blog over mijn hobby. Ik heb er zin in!

Op woensdag kwam mijn zusje logeren en ook de donderdag bleef ze tot het eind van de middag bij mij. ’s Avonds kwam mijn vriend weer en ik heb hem de hele vakantie niet meer weg laten gaan: op vrijdag gingen we samen naar een vriendin van mij aan de andere kant van het land, zaterdag zijn we gaan winkelen en ’s avonds zijn we naar een theatervoorstelling gegaan.

En dan nu de laatste dag van de vakantie. Daar ga ik nog even van genieten! Boeken lezen, blogs schrijven en blogs van anderen lezen. Ik vermaak me wel!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten