woensdag 26 december 2012

10 redenen om... blij te zijn dat kerst (bijna) voorbij is


Tweede kerstdag. Een dag waar ik lang naar heb uitgekeken (want: vanavond eten en cadeautjes met familie!), maar ik zou het ook niet erg vinden als deze dag snel voorbij gaat. Waarom? Lees even verder.

Mijn 10 redenen om blij te zijn dat kerst bijna voorbij is:
1. Met kerst (en de dagen ervoor en erna…) eet ik veel te veel, Ik weet niet meer waar mijn rem is en alle eetbare dingen die ik zie stop ik in mijn mond. Het wordt tijd dat die verleidelijke kerstpakketten de deur uit gaan en dat mijn drang om te snoepen verdwijnt!
2. Ik kan beginnen aan een lijstje met goede voornemens. Over een week is het al 2013 en ik heb nog niet nagedacht over alle dingen die ik moet beteren in mijn leven. Daar ga ik de komende dagen dus even goed over nadenken.
3. Londen! Morgen is het zo ver, dan vertrek ik per boot richting Engeland. Ik kijk er ontzettend naar uit. Even een paar dagen weg van de kerst-hectiek en al het andere.
4. Familiebezoekjes. Ik vind het leuk hoor, de hele familie langsgaan. Maar drie dagen achter elkaar non-stop (of bijna non-stop…) doorbrengen met de familie zonder een moment dat ik echt kan relaxen valt me zwaar. Het enige moment dat ik even “alleen” ben, is wanneer ik ’s avonds mijn bed in stap. Maar ja, dan doe ik niet heel veel anders dan slapen.
5. De afgelopen vier dagen heb ik weinig andere ruimtes van mijn huis gezien dan de keuken. Koken vind ik heerlijk, maar af en toe met een boek op de bank zitten of met een leuke kerstfilm zou ik wel een welkome afwisseling vinden!
6. Stress. Ik ben een enorme stresskip en dat is misschien wel te merken aan de komende punten op mijn lijstje. Ik stress vanwege het feit of de anderen mijn eten wel lekker vinden,
7. en omdat ik bang ben om ergens te laat te komen,
8. en omdat ik bang ben dat er iets gaat mislukken,
9. en omdat ik zo ontzettend druk bezig ben met allerlei handelingen tegelijk in de keuken dat ik constant het idee heb dat ik iets vergeet
10. en vanwege het feit dat ik heel slecht ben in gezelschappen en kerst is natuurlijk één groot gezelligheidsfeest. Slechte combinatie.

Gelukkig zijn er ook best wel leuke dingen aan de kerst hoor. Veel tijd doorbrengen met mijn vriend, cadeautjes, lekker eten, de gezellige sfeer van de lichtjes. Maar ik ben blij dat kerst maar twee (of drie, kerstavond meegerekend) duurt!

En dan nu even een blik werpen in de keuken. Misschien staat mijn hartige taart nu aan te branden. Aaaah, stress!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten