zaterdag 23 februari 2013

Dagboek: Hallo voorjaarsvakantie! (#23)

Daar is hij dan, de vakantie waar ik al lang op wachtte. Deze laatste week voor de vakantie verliep gelukkig al iets beter dan vorige week!

Maandag was natuurlijk weer een korte dag. De stress van het weekend was voorbij, maar het gevolg was er nog wel steeds: er lagen nog drie toetsen om na te kijken. Je zou denken dat ik genoeg tijd had die middag, maar nee. Een ziekenhuisbezoek, naar de stad voor een verjaardagscadeau en 's avonds een familiebezoekje. Thuis had ik nog precies genoeg tijd om te douchen, maar daarna viel ik echt in slaap.

Dinsdag had ik gelukkig wel tijd om na te kijken: drie tussenuren. Twee toetsen heb ik kunnen nakijken, de derde deed ik 's avonds. De lessen verliepen dinsdag niet perfect, maar daar heb ik me inmiddels bij neergelegd.

Woensdag was een heerlijke dag. Ik kon uitslapen, eindelijk weer, en de rest van de dag heb ik door de IKEA gelopen. Tijd voor een home make-over! Een deel van de meubels is binnen, de rest komt later nog. De meubels staan nog ingepakt, maar daar komt de komende week verandering in!

Mijn lessen op donderdag gingen verrassend goed. Vooral over mijn les in klas 2havo stond ik erg verbaasd te kijken. Ik gaf een behoorlijk stuk uitleg (20 minuten is zeker voor deze leerlingen erg lang) en na 20 minuten zaten ze nog steeds te luisteren. Ik viel nog net niet flauw achterover van verbazing. Ook de andere lessen die dag gingen best goed. Na al die weken ben ik nog steeds blij dat ik continu mijn lessen voorbereid. Ik merk toch wel dat ik hier veel aan heb. Hoe dit de komende jaren zal gaan weet ik niet, maar zolang het nu werkt vind ik het prima!

Vrijdag was mijn laatste les voor de vakantie. Eindelijk! Zo'n laatste dag geeft altijd een magisch gevoel, net als de laatste dag van een kalenderjaar. De laatste keer lesgeven aan de brugklas, de laatste keer een toets geven, de laatste keer... Een voorjaarsvakantie is lang niet zo bijzonder als een nieuw kalenderjaar, maar ik had er nu eenmaal heel erg naar uitgekeken! De leerlingen weten helaas ook dat het de laatste dag was. De lessen waren weinig zinvol, maar ik had ook niets anders verwacht.

Nu dus voorjaarsvakantie. Herinrichten van mijn huis, een voorlopig laatste bezoek (hopelijk met een uitslag) aan het ziekenhuis, een lekkage die na 1,5 maand eindelijk verholpen gaat worden, drie dagen in een hotelletje aan het strand en verder vooral genieten (lezen, lezen, lezen!). Volgende week zaterdag hier een kort verslagje over.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten