zaterdag 27 april 2013

Dagboek: Stressvolle week? Gelukkig niet! (#31)

Van tevoren dacht ik dat dit een stressvolle week zou worden. Ik schreef het al in mijn vorige dagboek: deze week gaf ik mijn lessen verspreid over het hele gebouw. In totaal gaf ik les in elf verschillende lokalen. Dat is best even een omslag voor iemand die normaal in één lokaal zit. De zenuwen waren gelukkig voor niets. Het heeft zijn nadelen om continu te moeten wisselen, maar het had ook zijn voordelen!

Op maandag was ik ontzettend zenuwachtig. Hoe zouden de leswisselingen gaan als ik elke keer moet verhuizen? Gelukkig verliep dat allemaal redelijk goed. Het eerste lesuur had ik de brugklas die ik steeds minder leuk vind worden. Ze gedragen zich arrogant, doen net alsof ze niets snappen en hun concentratie is erg laag. De twee lesuren erna had ik mijn andere twee brugklassen. In tegenstelling tot mijn andere brugklas beginnen deze leerlingen steeds leuker te worden!

Op dinsdag verliepen mijn lessen redelijk oké. Het was alleen erg jammer dat de muis het in één van de lokalen niet deed. Dit zorgde er namelijk voor dat ik de uitwerkingen niet op het bord kon projecteren. Al dat gedoe met die muis zorgde uiteindelijk voor een best rommelige les. En dat uitgerekend in 2havo...
Daarnaast had ik een lesbezoek van mijn baas. Daarover staat meer in een vorige blog.

Woensdag had ik een vrije dag. Mijn vriend was ook vrij, dus we brachten de dag samen door. Ik heb zo goed als niets voor mijn werk gedaan en dat was wel erg lekker.

Donderdag had ik de hele tijd een vakantiegevoel. Alsof het de laatste lesdag was. Het was dan ook elke keer weer een teleurstelling als ik me bedacht dat ik vrijdag ook nog moest werken. Ik begon steeds meer te wennen aan de lokaalwijzigingen. Op maandag was het nog wel stressvol, maar dat gevoel kon ik later in de week goed van me afzetten. Ik heb geleerd dat het helemaal niet zo erg is om wat later te beginnen. Bovendien zag ik er ook wel de voordelen van in. Mijn schoolgebouw bestaat uit fijne en minder fijne lokalen. Ik zit standaard in een rotlokaal, dus nu heb ik ook eens mogen genieten van de betere lokalen!

Vrijdag ging razendsnel. Het ene moment stapte ik de school in, het volgende moment liep ik weer weg. Ik zat van mijn uren drie uur in een muzieklokaal. Tussen de bedrijven door heb ik wat melodieën op de piano gespeeld. De leerlingen vonden dat het nergens naar klonk en eigenlijk hebben ze daar groot gelijk in gehad. Ik ben amuzikaal geboren, helaas.

Eindelijk is het de vakantie waar ik al lang naar toeleef: meivakantie. Zestien vrije dagen en niets te doen. HEERLIJK! (Alhoewel, niets te doen... Vanochtend heb ik met mijn vriend de administratie op orde gebracht (wat ik eigenlijk afgelopen zomer al van plan was!), ik wil flink vooruit werken met mijn blog, ik wil mijn verhaal afschrijven, ik heb twee toetsen om na te kijken, ik wil leuke werkvormen bedenken voor na de meivakantie, ik wil documenten maken voor onder het gelijknamige kopje en ik wil heel veel lezen, zodat ik ook mijn andere blog een beetje bij kan werken...) De komende twee zaterdagen dus geen dagboekverhalen over mijn lessen maar een weekoverzichtje van mijn meivakantie.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten