zaterdag 11 mei 2013

Meivakantie deel 2/2

Vorige week schreef ik al dat er te veel op mijn lijstje stond om uit te voeren. Het is tenslotte vakantie: ik hoef in principe niets. Toch heb ik nog aardig wat dingen van mijn lijstje kunnen strepen. Alle acties uit week 1 die ik toen niet heb uitgevoerd, staan er nu ook tussen.

Schrijven
- Hoofdstuk 5 t/m 10 van mijn verhaal ‘verbeteren’
- Hoofdstuk 11 t/m 17 van mijn verhaal ‘verbeteren’
Uiteindelijk kostte het me minder tijd dan ik dacht, het herschrijven van alle hoofdstukken van mijn verhaal. Een bijkomend voordeel is dat ik hierdoor ook meteen weer goed in mijn verhaal zit. Sterker nog: ik zat ineens zo in het verhaal dat ik schreef, schreef, schreef. En ineens was daar het eind van mijn verhaal. Kortom: het verhaal is af. Ik ga het nog één of twee keer helemaal nalopen en checken op (spel/taal)fouten. En wat ik er daarna mee ga doen… Geen idee. Opsturen?

Blog
- Blog maandag 6 mei schrijven
- Blog woensdag 8 mei schrijven
- Blog zaterdag schrijven
- Blog maandag 13 mei schrijven
- Blog woensdag 15 mei schrijven
Alle blogs die ik wilde schrijven heb ik geschreven. Een deel staat online, de rest komt aankomende week online.

- Werken aan ‘documenten’
Helaas.

Lezen
- Boek 2 lezen
- Blog over boek 2
Opnieuw las ik deze week een boek van Petra Kruijt: Lieve ik. Ik zag hem staan in de bibliotheek en dacht: die moet ik hebben! Binnen een paar dagen had ik hem uit én schreef ik er een blog over op mijn andere site. Aanrader!

- Boek 3 lezen
- Blog over boek 3
Daarnaast las ik een verhalenbundel dat al een paar maanden in mijn kast stond. Ik blijf de voorkeur geven aan een echt boek van ruim 200 pagina’s dan aan korte verhalen van elk maximaal twintig bladzijden, maar het was wel even leuk voor de afwisseling.

Sporten
- Drie keer sporten 
Het sporten ging helaas niet zo goed. Vorige week vrijdag liep ik iets te hard van stapel, doordat ik twee afleveringen van ‘rennen met Evy’ deed. Op dat moment voelde ik me geweldig, maar de afgelopen week had ik er flink de balen in. Ik had ontzettend last van mijn onderbenen/kuiten.
Ik dacht dat het spierpijn was, maar het is de hele week nog niet weggegaan. Af en toe zwakt het af, maar zodra ik de trap op of af loop is het direct weer aanwezig. Bah! Daarom heb ik besloten deze week wat meer rust te nemen en heb ik slechts twee keer gesport (met veel pijn en de loopband vermijdend). Ik ga hard duimen dat het zo snel mogelijk weg is, dan kan ik volgende week weer genieten van de loopband.

Werk
- Werkvorm cirkels
Ja! Hij staat al bij de documenten, maar een blog moet ik er nog over schrijven. Deze komt uiteraard pas als ik de les heb uitgevoerd.

- Werkvorm bedenken
Nee…

Ik heb nog aardig veel dingen van mijn lijstje af kunnen strepen. Ik baal er heel erg van dat ik deze week niet écht heb kunnen sporten. Een jaar lang heb ik kunnen sporten, maar wilde ik niet. Nu heb ik meer dan ooit zin om hard te lopen en dan werken mijn benen niet mee. Shit happens.

Ik ben zeer tevreden over wat ik allemaal heb uitgespookt in de meivakantie. Ik heb bijna alles kunnen doen wat ik wilde en daarnaast heb ik ook heerlijk kunnen uitrusten. Als klap op de vuurpijl heb ik ook nog eens mijn verhaal afgeschreven, waar ik heel blij mee ben! Ik zit nu helemaal in de schrijfmodus, dus binnenkort ga ik beginnen aan een nieuw verhaal. Maar niet voordat ik het vorige verhaal helemaal heb verbeterd en nagelopen op kleine dingen.

Volgende week begint het werken weer. Ik zag in de jaarplanning dat ik nog vijf weken les hoef te geven. Daartussen zit een activiteitenweek. Na die zes weken moet ik nog surveilleren bij de proefwerken, zijn er nog vergaderingen en andere afrondingsdingen. Ik keek heel erg uit naar de zomervakantie, maar het komt nu toch wel ineens erg dichtbij…

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten