Ik heb tegenwoordig een ander
vervoersmiddel om naar mijn werk te komen. De scooter. I-de-aal!
Een tijdje geleden schreef ik
al een blog over het vervoer naar mijn werk. In die tijd (nu lijkt het net
alsof het jaaaren geleden is) ging ik met het openbaar vervoer naar mijn werk.
Ik hoorde anderen er altijd over klagen, maar ik zag geen problemen. Zo vaak
had ik geen vertraging en ik ben dit jaar nog nooit te laat op mijn werk
gekomen. In de trein kan ik heerlijk ontspannen met mijn boek, het uitzicht of
mijn telefoon. Ik vond het de ideale manier om van mijn huis naar mijn werk te
komen, en andersom natuurlijk.
Maar nu heb ik de scooter. Ik had al
langer een scooter, maar ik was nog nooit op het idee gekomen om daarmee naar
mijn werk te gaan. 22 kilometer, oftewel iets minder dan een uur, met de
scooter is wel erg lang! Tot ik een keer met de scooter naar mijn schoonouders
reed (ruim een uur) en daarbij precies langs mijn werk kwam. Het was een mooie,
zonnige dag, ik reed tussen de weilanden en ik genoot. En sindsdien ben ik niet
meer met het openbaar vervoer geweest.
Dat is nu zo’n vier weken geleden.
Ik heb de scooter dus al zo’n vijftien keer verkozen boven de trein en daar heb
ik genoeg redenen voor. Benieuwd? Lees even dit rijtje hieronder.
- Reden nummer 1 is absoluut het
geld. Mijn scooter rijdt heel zuinig en voor een retourtje ben ik zo’n twee
euro kwijt. Ik hoef maar één keer in de week te tanken en dat kost me hooguit
een tientje. Dat is geen geld, als je je bedenkt dat het met het openbaar
vervoer vier tot vijf keer zo duur is. Ik bespaar hier dus enorm veel geld mee.
- Ik ben niet afhankelijk van de
treintijden. Elke ochtend was ik aan het rekenen hoe laat ik de deur uit moest
en hoe laat ik dan op mijn werk zou zijn. Nu kan ik de deur uit wanneer ik wil
en dat is heel rustgevend. Als ik een keer vijf minuten later vertrek is dat
geen probleem. Super!- Nog iets rustgevends: ik zit nu niet meer tussen de chagrijnige ochtendhumeurtjes, tussen de bellende zakenmannen of tussen de stinkende rokers: ik rijd de helft van de tijd tussen de weilanden. Ik kan kilometers (ik kan niet zo goed schatten, maar het is in ieder geval een enorme afstand) ver kijken en ik zie ontzettend veel koeien en paarden in het gras staan.
- En dan de reistijd. Met alleen groene stoplichten doe ik er 40 minuten over, met een beetje tegenwind en veel lichten tegen ben ik maximaal 50 minuten onderweg. Met het openbaar vervoer ben ik minimaal een uur onderweg en als ik de aansluiting mis of als er vertragingen zijn, kan dat enorm oplopen.
- Ik ben niet zo afhankelijk van de routes die de trams/treinen/bussen rijden. Ik had laatst een etentje middenin de weilanden. De bus deed er ruim een uur over, omdat deze niet in de buurt stopte. Met de scooter was het een stukje van nog geen kwartier.
- Ik kan uit mijn werk direct boodschappen doen zonder eerst over te moeten stappen.
Dat zijn voor mij genoeg redenen om
’s morgens op de scooter te stappen! Maar natuurlijk zitten er ook nadelen aan.
Ik kan slechts één reden bedenken: regen. Bah!
Maar zo lang het nog niet met bakken
uit de hemel komt en zolang er nog geen ijs op de weg ligt, ga ik gewoon met
mijn scooter naar school!
Liefs!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten