zaterdag 20 juli 2013

Zomervakantie #1

De eerste week van de zomervakantie zit er op. Ik vrees dat de rest van de vakantie net zo snel gaat als deze week en dat ik na drie keer knipperen met mijn ogen weer voor de klas sta. Daarom probeer ik maar zo veel mogelijk te genieten van mijn vrije weken. Hoe ik dat doe? Hieronder staat wat ik de afgelopen week heb gedaan.

Sporten
Mijn plannen waren groter dan de daadwerkelijke uitvoering, maar met drie keer sporten deze week heb ik het toch niet slecht gedaan. Ik heb zelfs een halve yoga-les gevolgd. Dat is trouwens niets voor mij, ik word onrustig van dat slome gedoe. Doe mij maar een groepsles XCO. Up-tempo-nummers zijn meer mijn ding.

Schrijven
Ik heb nog geen heel boek af (haha – duh!), maar ik heb wel wat voorbereidend werk gedaan. Van augustus maak ik mijn schrijfmaand: een soort National Novel Writing Month, maar dan niet zo nationaal. Mijn doel is om eind augustus 50.000 woorden op elektronisch papier te hebben staan, net zoals bij de echte NaNoWriMo. Als voorbereiding heb ik alvast de hoofdpersonen uitgedacht en een verhaallijn op papier gezet. Ik ben heel benieuwd of het gaat lukken.
Daarnaast heb ik natuurlijk ook blogs geschreven.

Lezen
Ik heb heel wat uren in de bibliotheek doorgebracht, zowel achter mijn laptop als met mijn neus in de boeken. Wat een heerlijke tijdsbesteding is dat! Ik snap serieus niet dat mensen niet van lezen kunnen houden, terwijl ik er zo gek op ben. Tijdverspilling… Pfff, echt niet!

Films
Omdat ik nu zeven weken – nu nog zes – weken vakantie heb, heb ik een abonnement afgesloten bij de bioscoop: onbeperkt naar de film voor een redelijk goede prijs. Na twee films per maand heb ik dat geld er wel uit, maar in de vakantie moet twee films per week misschien ook wel lukken. Ik zag in ieder geval heel wat leuke voorstukjes voorbij komen!

Overig
Ik ben druk bezig geweest met de voorbereidingen voor een vrijgezellenfeest, ik houd me meer dan voorheen bezig met het huishouden, ik doe de boodschappen op mijn gemak, ik ben af en toe te vinden in de stad en verder geniet ik gewoon heel erg door alleen thuis te zijn en niets te doen.

Lang leve de vakantie!

Liefs!

2 opmerkingen:

  1. Je zult vast blij zijn wanneer je de kinderen weer ziet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ongetwijfeld! Het enige dingetje is dat ik volgend jaar andere leerlingen krijg dan ik in het afgelopen jaar heb gehad. Hopelijk zijn ze net zo leuk en lief als de leerlingen van het afgelopen half jaar!

      Verwijderen