zaterdag 3 augustus 2013

Zomervakantie #3

Deze week zag er ineens heel anders uit dan ik van tevoren had gepland. Afgelopen woensdag kwam mijn vader met het idee om er even een paar dagen tussenuit te gaan. Hij was vrij van zijn werk, mijn zusje was vrij van haar studie en dat ik vrij ben, dat weten we intussen allemaal. Het spontane idee resulteerde in drie nachten weg naar een heerlijk luxe hotel.

Dit had ik even nodig. Even weg van thuis, even geen huishouden (hoewel ik dat thuis ook niet altijd doe), even weg van de drukke stad… Vier dagen heerlijk relaxen op een hotelkamer met bad, heerlijk ontbijt, mijn boeken en laptop binnen handbereik en ook de nodige winkelcentra in de buurt. Heerlijk.

De dag van thuiskomst was 1 augustus, de eerste dag van mijn drukke schema. Elke dag proberen 1700 woorden te schrijven aan een verhaal waarvan de verhaallijnen nog helemaal niet zo duidelijk in mijn hoofd zitten. En dan ook nog eens de laatste dingen regelen voor een vrijgezellenfeest, de nodige wassen draaien en weer wennen aan het thuis zijn. Je kunt je voorstellen dat het niet heel gemakkelijk ging. Er staat dan ook nog geen woord op papier.

As we speak ben ik aan het genieten op een vrijgezellenfeest. Morgen zijn alle weken van voorbereidingen en geheimhoudingen voorbij en kan ik me echt gaan storten op mijn verhaal. Tenminste, dat hoop ik!

Even samengevat: Lezen (ja), sporten (nee), schrijven (mwah), films (vorig weekend drie films, waarvan één film (een thriller, bah!) in de bioscoop).

Liefs!

P.S. Ik vind het een heel eng idee dat ik volgende week al op de helft van mijn vakantie zit. Ik geloof dat ik de komende dagen/weken nog heel vaak de tien redenen om zin te hebben in het nieuwe schooljaar door moet lezen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten