Want als ik ergens niet goed in ben, is het consequent zijn
tijdens het uitdelen van straffen. Hoe vaak ik iemands naam van het bord heb
geveegd uit medelijden is echt niet op één hand te tellen en op twee handen ook
niet eens. Hoe vaak ik iemand eerder weg heb laten gaan tijdens het nablijven
is misschien nog net op mijn handen en voeten te tellen, maar dat zou
natuurlijk ook niet mogen. En dan de keren dat ik heel veel dingen maar door de
vingers heb gezien. Pfff, daar moet iets aan gebeuren!
Ik ben gewoon een goedaardig persoon en het is voor mij heel
moeilijk om niet in die lieve woorden en die zielige ogen van de leerlingen te
trappen. Maar dat is natuurlijk niet iets wat past in het lijstje dat hoort bij
een goede docent. Als ik echt respect van de leerlingen en van collega’s wil krijgen, dan moet ik hier iets aan doen. En
het komend schooljaar is een mooi moment om dit punt te veranderen.
Ik ga geen stappenplan voor mezelf opstellen, simpelweg
omdat dat niet kan. Het enige waar ik rekening mee moet houden, is dat ik moet
doen wat ik zeg. Als ik een leerling een lesuur na moet laten blijven, moet de
leerling ook echt 50 minuten in het lokaal zitten. Als ik een leerling 40
strafregels geef, is 39 regels niet voldoende. Als een leerling zich ’s morgens
om 7.45 uur moet melden, dan is 7.50 uur te laat.
Wens me succes.
Liefs!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten