zaterdag 24 augustus 2013

Zomervakantie #6

Ik gebruik de woorden ‘de tijd vliegt’ heel vaak op mijn blog, dus daarom zal ik ze in deze blogpost niet noemen. Maar het is wel echt zo. Echt waar!

De afgelopen week heb ik een paar ontspandagen ingepland. Maandag en dinsdag ben ik amper thuis geweest, omdat ik de laatste dingen ging regelen voor de trouwdag van mijn zus (die op dit moment in volle gang is). Woensdag besloot ik dus een hele dag thuis te blijven, op een bezoek aan de supermarkt na. De dag ervoor heb ik niet de drieduizend woorden kunnen schrijven die ik wilde schrijven, dus woensdag stonden er zesduizend woorden op het programma. Wow! En het is me gelukt ook. Donderdag ben ik weer een dag alleen thuis gebleven, weer op de boodschappen na. Ik heb lekker door kunnen schrijven aan mijn verhaal, waardoor ik vandaag een vrije dag heb kunnen inplannen van het schrijven. Met een bruiloft van mijn zus op de agenda was het schrijven hoe dan ook niet gelukt.

Met het schrijven gaat het erg goed. Ik ben bijna elke dag achter mijn laptop of computer te vinden. Het is tot nu toe pas één keer (afgelopen dinsdag dus) gebeurd dat ik helemaal niets heb geschreven en twee keer gebeurd dat ik net onder het geplande aantal zat. Gelukkig heb ik dat allemaal weer in kunnen halen. Volgende week vrijdag moet ik op het magische woordenaantal van 50.000 zitten. Ik zit nu rond de 40.000 woorden, dus ik heb er best wel vertrouwen in. In mijn volgende 'Zomervakantie' (de laatste van dit jaar, aaah!) of in mijn volgende update van 'Mijn voornemens' kun je lezen of ik het gehaald heb.

Volgende week is mijn laatste vakantieweek. Ik hoorde van mijn collega al dat ze volgende week alvast gaat wennen op het werk. Misschien is dat ook wel wat voor mij. Het is absoluut niet zo dat ik ook vijf dagen in alle vroegte op de scooter ga zitten, maar ik kan me wel thuis alvast voorbereiden. Lessen voorbereiden, werkvormen verzinnen, manieren verzinnen hoe ik het snelst de namen kan leren. En het ergste: vroeg opstaan. Het is nu zo dat ik elke ochtend rond half zes wakker word. Mijn vriend gaat dan naar mijn werk. Nog geen halve minuut later val ik weer in slaap. Rond half acht word ik weer even wakker van een berichtje dat hij op zijn werk is. Dat is mijn twijfelpunt: zal ik uit bed gaan of nog even slapen? Tot nu toe heb ik altijd voor dat laatste gekozen, met als resultaat dat ik tot tien uur of elf uur lag te slapen. Dat vroege opstaan wordt dus killing!

Liefs!

P.S. Thuis één film gekeken, niet gesport, wel geschreven en gelezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten