woensdag 9 april 2014

10 dingen die in mijn vijfjarenplan verwerkt zitten

Ooit heb ik mijn vijfjarenplan online gezet. Daar klopt natuurlijk niets meer van, want ik ga volgend jaar al studeren! Ik heb dus het een en ander om moeten gooien. Een planning heb ik nog niet, maar ideeën wat ik binnen nu en vijf jaar wil doen, dat heb ik wel!

Dit lijstje is overigens in willekeurige volgorde!

Tien dingen die in mijn vijfjarenplan verwerkt zitten:
1. Mentor worden
Dit puntje staat dus absoluut niet op nummer één, maar het is wel iets wat ik zeker wil proberen. Ik ben er nog ontzettend bang voor, maar het lijkt me ook wel heel tof.

2. De boeken voor de bovenbouw doorwerken
Dit is overigens iets wat ik binnen nu en een hele korte tijd moet doen, maar mijn missie is nog steeds om alle hoofdstukken door te werken. Dat moet wel voordat ik aan punt 3 ga beginnen.

3. Beginnen met de opleiding
Ieks! Ik krijg er de laatste tijd best wel de zenuwen van als ik er aan denk. Ik ben dan ook veel te onzeker. Maar aan de andere kant heb ik er ook echt onwijs veel zin in!

4. Slagen voor mijn opleiding
Als ik ergens aan begin, moet ik het ook afmaken. Ik twijfel nog heel erg binnen hoeveel jaar ik de studie wil afronden, maar drie jaar is wel echt een maximum. Best gek: over drie jaar ben ik dus druk bezig met afstuderen! Of dan ben ik misschien zelfs al geslaagd?

5. Verhuizen
Ik wil hier zo graag weg! Het huis is echt te klein, er wordt gevochten om de computer, ik word er gek van dat al mijn troep door de hele woonkamer ligt. Ik wil heel graag een eigen kamer met een eigen computer, ik wil een leesplekje waar boeken mogen rondslingeren, ik wil een hele grote eettafel, die ik ook ga gebruiken voor puntje 6.

6. Een eigen bedrijf(je)
Steeds meer mensen starten hun eigen bedrijf. Ik heb nooit die ambitie gehad, maar wat ik wel héél graag wil, is bijles geven. Als ik hiervoor bij een bijlesbedrijf in dienst ga, verdien ik er amper iets mee. En zwart werken wil ik ook niet, daar heb ik veel te grote plannen voor. Ik wil dus een klein bedrijfje beginnen zodat ik bijles bij mij thuis kan geven. Ik hoorde dat je daar aardig wat geld mee kan verdienen… Kassa!

7. Schrijven!
Mijn eeuwige droom: een boek uitgeven. Begin 2014 was ik heel hard bezig aan mijn verhaal, maar ik merk dat ik het steeds weer op een laag pitje zet. Zonde! Zo wordt mijn droom natuurlijk nooit werkelijkheid.

8. Een grotere blog
Ik vind het heel leuk als ik berichtjes krijg van bezoekers, vooral als ze in die berichtjes schrijven dat ze veel hebben aan wat ik schrijf. Dat vind ik ontzettend leuk om te lezen! Het liefst wil ik dan ook een grotere blog, een bekendere blog, meer bezoekers, meer lezers, meer reacties enzovoorts.

Ik heb heel lang nagedacht wat ik op de laatste twee plekken wilde neerzetten, maar dat weet ik niet zo goed. Trouwen en kinderen hoeft van mij nog niet. Een enorme carrièrestap hoeft zeker niet. En verder kan ik niets bedenken wat ik op persoonlijk gebied zou willen veranderen, op bovenstaande punten na. In plaats van een top tien wordt het een top acht, maar dat is toch ook prima?

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten