zaterdag 26 april 2014

Dagboek: VAKANTIE! (#30)

Dit was absoluut de pinpas-aanbieden-week. Ik heb maar liefst drie keer een pinpas aangeboden gekregen, in ruil voor een bonuspunt op een toets en in ruil voor een chocolaatje. Ik ben niet omkoopbaar, dus de chocolaatjes heb ik lekker voor mezelf gehouden.

Hoe de week was? Ik ben heel tevreden! Ik heb weer veertig euro bespaard door dagelijks met de scooter naar mijn werk te gaan in plaats van met het OV en dat geeft me ook direct een gevoel van vrijheid. Het is zo heerlijk om niet meer te hoeven stressen of de trein wel rijdt en dat soort dingen!

Dinsdag was het de eerste dag na een lang paasweekend. Ik was ’s morgens behoorlijk moe, maar eenmaal aangekomen op school, was ik direct wakker. Ik hoorde namelijk dat mijn collega uit de wiskundesectie per september een andere baan heeft. Huh! Dat zorgt ervoor dat we komend jaar binnen de sectie één vertrekker hebben, twee collega’s die gaan minderen en twee overspannen collega’s… Gezellig. Ik vraag me af wat er voor terug komt.

Mijn woensdag begon heel naar: ik had een bekeuring op mijn scooter zitten. Ik kwam aan en zag een briefje zitten met daarop een boete van €300,- voor het foutief parkeren van mijn scooter. Ik was nog net niet in tranen, maar ik was wel woest. Ik sta al een jaar lang op dezelfde plek, er is dagelijks politie in de straat en ik heb er nooit eerder iets over gehoord. En nu ineens driehonderd euro’s betalen? Een uur lang heb ik mezelf zitten opvreten, daarna stuurde ik een foto van de boete naar mijn vriend en hij zei dat het een grap was. Er stond onderop ook de link naar een speelgoedwebsite. Oeps. Waarschijnlijk een zeurende buurman die wil dat mijn scooter ergens anders gaat staan. Dikke vinger… Daarna gebeurde er nog iets waar ik niet heel blij mee was: mijn 2havo-klas maakte een repetitie. Ik heb de toets direct nagekeken, maar daar werd ik niet heel vrolijk van. De helft heb ik laten wachten tot de volgende dag, want ik was er een beetje klaar mee…

Gelukkig was donderdag een betere dag. Mijn drie brugklassen hadden allemaal een repetitie, mijn 2havo-klas werkte onwijs goed mee met het nieuwe hoofdstuk en ’s middags gaf ik ook nog een studieuur aan leerlingen uit de tweede klas. Ik merk dat de motivatie langzaam aan het verdwijnen is. Logisch, het is al bijna mei! De zomervakantie is in zicht! ’s Middags had ik een vergadering en daarna ben ik naar het winkelcentrum gegaan om spullen te kopen voor Koningsdag. Laat die euro’s maar komen!

Vrijdag was by far de meest grappige dag ooit. Ik was net op tijd binnen, want vijf minuten later, was het hele schoolplein een zooitje. Stormbaan, waterpistolen, vuurwerk, stereoinstallatie, hooibalen: alles hebben de eindexamenkandidaten uit de kast gehaald om er een geweldige laatste schooldag van te maken. Ge-wel-dig! Oké, behalve dan toen ik zelf werd achternagezeten door een leerling met een waterpistool…

MEIVAKANTIE! De komende twee weken geen dagboeken, maar wel een update over mijn vakantie!

Geniet van het stralende weer.

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten