zaterdag 19 juli 2014

Dagboek: VAKANTIE! (#40)

Het schooljaar zit erop. De allerlaatste week is voorbij en het genieten kan beginnen! Deze week hoefde ik nog maar twee dagen naar mijn werk, dinsdag en donderdag, dus voor mijn gevoel had ik al vakantie. Voornamelijk omdat ik op die twee werkdagen ook niet veel heb hoeven doen.

Dinsdag was de dag om repetities terug te geven aan de leerlingen. Ik was ingedeeld van negen uur tot half elf, een kort dagje dus. Daartussen zat ook nog een half uur pauze, dus ik had echt niet veel te doen. Het eerste halfuur kwamen er twee leerlingen langs, het laatste halfuur waren het er acht. Van de bijna 120 leerlingen heb ik er dus maar tien gezien. De toetsen die niet zijn opgehaald, heb ik dus meteen in de papierbak gegooid. Om half twaalf was ik al thuis, heerlijk!

Op woensdag heb ik een hele fijne aankoop gedaan. Ik had dringend een tas nodig die ik kan gebruiken voor mijn studie. Het liefst een tas waar mijn laptop en/of multomap in past en die niet te zwaar is. Bij de V&D kwam ik al snel op een Eastpak. Ik liep er al bijna mee naar de kassa toen ik een andere prachtige tas zag. Een schoudertas, maar hij voelde wel heel licht aan. Gemaakt van leer, groot genoeg voor een laptop en heel vrouwelijk. Thuis heb ik meteen gecheckt of zowel mijn laptop als mijn multomap erin passen en ja hoor, de perfecte tas is dus binnen! Laat de studie maar beginnen...

Donderdag was mijn laatste werkdag. Ik stond vroeger op dan gewoonlijk, want ik moest mijn make-up aanbrengen. Die dag zouden namelijk de nieuwe schoolfoto's gemaakt worden en dan kan ik niet aankomen met een blote billen gezicht. Ik trok mijn mooiste kleren aan (oké, dat niet, maar ik trok voor deze dag een jurkje uit de kast in plaats van een spijkerbroek) en was klaar om te gaan!
De werkdag startte met een vergadering. Daarna liepen we met z'n allen naar de personeelskamer voor het afscheid van collega's (en voor de collega's die niet aan de lijn zijn een heerlijk gebakje...) en werden de foto's gemaakt. We sloten de werkdag af met een sectievergadering, de laatste van het jaar.

Het voelt voor mij nog niet alsof de vakantie is begonnen. Ik heb er zo lang naar uitgekeken, dat ik niet kan bevatten dat het nu eindelijk zo ver is. Om toch een beetje een vakantiegevoel te hebben, vertrekken mijn vriend en ik volgende week naar een vakantiehuisje in Nederland. Even een paar dagen rust, genieten en hopelijk niet al te veel warmte zoals nu. Twintig graden is lekker, maar bij dertig graden kan ik dus echt niet functioneren...

Liefs!

P.S. De komende zaterdagen geen dagboek-post, maar waarschijnlijk een vakantie-update. :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten