zaterdag 20 oktober 2012

Dagboek: De laatste week! (#8)

Af en toe ben ik zo stom… Zoals gisteren, vrijdag, bijvoorbeeld. Ik was om 15.00 klaar met lesgeven, maar om 16.00 zouden de gemaakte inhaaltoetsen van drie van mijn brugklasleerlingen pas in mijn postvakje liggen. Omdat ik het sneu vond dat ze dan de hele vakantie op hun cijfer moesten wachten, besloot ik wat langer op mijn werk te blijven, zodat ik ondertussen wat andere dingetjes kon doen. Ik ging in de computerruimte zitten en ik schreef alvast wat blogs, ik keek een andere repetitie na en ik verstuurde wat mailtjes. Om 16.15 verliet ik de computer, ik ging naar mijn postvak, ik haalde de toetsen op en ik ging naar huis. Toen ik ’s avonds achter mijn laptop kroop om deze blog te schrijven, bleek dat mijn usb-stick, waar ik al mijn blogs op opsla, nog in de computer zat… Dus nu moet ik nog een hele week wachten tot ik mijn usb-stick (hopelijk!) weer terug heb. Gelukkig ben ik meestal als eerste op school, dus de kans dat hij wordt gejat, is klein. :)

En nu weer even terug naar het begin van deze week!

Op maandag gingen mijn lessen beter dan gemiddeld. Misschien komt dat doordat ik een blazer aan had, in het teken van nette kleren dragen op de werkvloer. Hoe dan ook, ik was er blij mee! ’s Avonds maakte ik een puzzel (kijk ook bij "Documenten") voor mijn brugklasleerlingen en dat was zo’n beetje mijn dag.

Dinsdag had ik mijn allereerste studiedag in mijn carrière. Ik heb hier al over geschreven, dus daar laat ik het voor nu even bij.

Mijn vrije dag, woensdag, stond helaas weer in het teken van de tandarts. Deze keer ging het helaas niet zo goed als vorige week. Ik kreeg geen verdoving, waar ik al best pissig over was en daarnaast deed het gewoon PIJN. En volgende week mag ik weer…

Op donderdag gaf ik een proefwerk aan mijn 2havo-klas. Ik hoopte dat ze hem beter zouden maken dat hun vorige proefwerk, maar helaas… Hun vorige gemiddelde cijfer was een 4,8, dit gemiddelde cijfer was een 4,3. En dat terwijl het lesgeven al beter ging dan tijdens het vorige hoofdstuk. Ik ga er iets op verzinnen en na de vakantie zal ik daar iets op mijn blog over schrijven.

Vrijdag was de laatste dag van de week en tegelijkertijd ook de laatste dag voor de vakantie. Dat was ook wel te merken aan de leerlingen. Ze waren drukker dan normaal en hadden nog maar weinig zin om iets te doen. Vooral bij mijn 3havo-rekenklas merkte ik dat. Rekenen is sowieso al een ontzettend saai vak, ze krijgen het altijd vrijdag het zevende uur wat al verschrikkelijk is en dan staat er ook nog een vakantie voor de deur. Ik geef de leerlingen groot gelijk om te klieren!

En dan nu… vakantie. Zoals een collega al zei: het had geen dag langer moeten duren. Vrijdagochtend merkte ik al dat ik er even geen zin meer in had. Die vakantie is bij mij dus van harte welkom! En dan hopen dat ik over één week weer fris en fruitig voor de klas kan staan. :)

Liefs!
 
P.S. Volgende week zaterdag komt er geen dagboek online, simpelweg omdat ik niet van plan ben om me deze week bezig te houden met iets werkgerelateerds. In plaats daarvan zal ik iets anders publiceren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten