(“Ik wil appeltaart!” – “Dat is er niet meer.” – “Nou, dan hoef ik niet!” – “Dan niet.” – “Ik vind het niet eerlijk, mevrouw.” – “Zullen we deze discussie na de les voeren?” – “Nee, dan heb ik al plannen.” – “Stop dan met zeuren.” – “Ik zeur niet, ik vroeg om appeltaart.” – “Dat weet ik, en dat is er niet meer.” – “Dan hoef ik niet.” – “Nee, dat weet ik al.”)
Maandagmiddag stond geheel in het teken van mijn verjaardag: winkelen, bioscoop en uit eten met mijn vriend. Verder heb ik op maandag niets anders gedaan dan iedereen te bedanken voor de felicitaties op whatsapp en Facebook. Daar had ik een hele dagtaak aan!
Op dinsdag ging alles goed, totdat ik in de pauze extra uitleg ging
geven aan een paar leerlingen van 2havo. Dat vonden ze op het schoolplein maar
al te leuk. Ze sprongen tegen het raam op, probeerde over het plakplastic heen
te kijken en waren vooral heel irritant aan het schreeuwen. Na een paar boze
blikken had ik er genoeg van. Ik liep naar buiten, maar de leerlingen waren
ineens niet zo stoer meer. Ze renden hard weg toen ze hoorden dat ik eraan
kwam. Gelukkig had ik gezien wie het waren. Na de pauze ben ik de leerlingen op
gaan zoeken in hun lokaal en heb ik ze strafwerk meegegeven. Toen ik ’s avonds
thuis aan het avondeten zat, ontving ik een e-mail van een collega van mij. Om
te vertellen dat deze leerling zijn strafwerk onder de les van deze docent liet
schrijven door zijn klasgenoot. Tja, dat vond ik dan weer niet zo leuk…
Woensdagochtend kreeg ik mijn cadeau van de tandarts: een
wortelkanaalbehandeling. Hell no! Ik lag te shaken op die stoel en de tranen
van de angst en de spanning rolden over mijn wang. Achteraf was er natuurlijk
niets aan en had ik nergens last van. Met een goed gevoel mocht ik na een half
uur (!) al vertrekken en ook de rest van de dag heb ik nergens last van gehad.
Ook de dagen daarop niet. Eindelijk kan ik een keer positief terugkijken op een
tandartsbezoek!
Op donderdag speelde ik weer een kwartetspel met mijn brugklassen, dit
keer over een rekenhoofdstuk. Ik maakte vorige week de kaartjes en deze week
leverde ik ze af bij één van mijn brugklasleerlingen die graag wilde
kwartetten. Hij knipte de kaartjes uit en op donderdagochtend gaf ik ze aan
twee andere leerlingen die de kaartjes met liefde op een gekleurd velletje
papier wilden plakken. Zo ontstond een product gemaakt door drie leerlingen en
mijzelf en het grootste voordeel: het kostte me een stuk minder werk dan de vorige keer!
Op vrijdag begon ik met mijn 3havo-groep. Ik weet niet wat het de
laatste tijd met ze is, maar ik krijg ze niet meer rustig. Ik stuurde twee
leerlingen eruit en voor de rest was ik vooral bezig met de minuten tellen tot
de bel ging. Een lesuur heeft nog nooit zo lang geduurd.
Mijn brugklassen hadden een
proefwerk. Twee makkelijke uurtjes waarin ik een paar schriften controleerde.
Toen het eindelijk kwart over twee was, verliet ik mijn werk. Weekend! Wel een
volgepland dit weekend dit keer: de vrijdag in het teken van boodschappen doen
en taarten bakken, de zaterdag in het teken van het huis schoonmaken, koken en
mijn verjaardag en de zondag in het teken van opruimen, afwassen en schoonmaken…
Enjoy!
Liefs!
moehahaha! Ik ben zelf een Mavo leerling uit leerjaar 4 en geloof me ook bij ons gebeurt het gezeur nog over taart en soortgelijke...
BeantwoordenVerwijderenIk lees uw blogs met veel plezier, het is wel leuk om het eens te lezen door de ogen van een docent.
Groetjes en succes met schrijven!
Dank je wel voor je leuke reactie! Groetjes, Elseline
BeantwoordenVerwijderen