woensdag 7 november 2012

10 redenen om... uit te kijken naar de kerstvakantie

Het schooljaar is pas twee maanden bezig en de herfstvakantie is pas net afgelopen, maar toch zijn er al genoeg redenen om uit te kijken naar de volgende vakantie: de kerstvakantie! De zomervakantie vind ik uiteraard de fijnste vakantie: zes tot twaalf – afhankelijk van wanneer je begint te tellen en wanneer je stopt met tellen… – weken vrij, geen nakijkwerk, geen lessen voorbereiden, geen stres, (soms) lekker weer, (heel soms) op vakantie. Maar de kerstvakantie staat wel op een hele mooie tweede plaats! Kerstbomen, sneeuwvlokjes, verlate kruidnoten, waxinelichtjes… I like!

Mijn 10 redenen om uit te kijken naar de kerstvakantie:
1.       Twee weken vrij! Bij een “normale” (herfstvakantie, kerstvakantie…) moet je na één week weer beginnen. Dan ben je net gewend aan het vrij-zijn-ritme en dan moet je je weer aanpassen naar het normale dagritme. In de kerstvakantie heb je alle tijd om te genieten van het uitslapen, laat naar bed zijn en alle andere leuke extraatjes.
2.      Kerst, uiteraard. (Lees: cadeautjes!) Ik ben gek op cadeautjes. Als ik ergens een cadeau zie liggen, word ik van binnen al helemaal wild en duim ik stiekem KEIHARD dat het een cadeautje voor mij is. Gelukkig is dat met Kerst ook zo. :)
3.      De sfeer in de kerstvakantie is heerlijk: gaskachel aan, (geur)kaarsjes aan, met een dekentje op de bank en genieten!
4.      De mandarijnen zijn in december het lekkerst…
5.      Rond de kerstperiode hoef je maar de televisie aan te zetten of er is een leuke (kerst)film te zien. En aangezien ik gek ben op films…!
6.      Kerstdiner! Met Kerst hoor je gewoon uit te pakken in de keuken, dat kan niet anders. Vroeger gingen we regelmatig gourmetten, tegenwoordig hebben we binnen de familie afgesproken dat iedereen een gerecht maakt. En van enorme tafels met allemaal fijne gerechten krijg ik het toch wel warm hoor. :)
7.      Overal in de straten hangen lichtjes, binnen (en hier en daar buiten) staan kerstbomen en in de winkels wordt kerstmuziek gedraaid. Why couldn’t it be Christmas every day?
8.      Even twee weken geen leerlingen om me heen. Ook wel eens fijn!
9.      Met de kerstvakantie zijn mijn vriend en ik allebei twee weken vrij. Hij weet het nog niet (bij deze, lieverd!), maar dat worden ruim veertien fijne dagen samen!
10.   Oliebollen en appelflappen. Oeps, het derde puntje in het lijstje dat over eten gaat. Maar ach, gaat de hele kerstvakantie an sich niet over eten?

En dan als afsluiter nog een reden om niet te verlangen naar de kerstvakantie: ik ben doodsbang voor vuurwerk. Maar ach, dat is dan ook het enige nadeel…

Liefs!
 
# Klik hier om de overige 10 redenen om...-verhalen te lezen
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten