zaterdag 12 januari 2013

Dagboek: De eerste lesweek van 2013 (#17)

Ook de eerste lesweek van het nieuwe jaar zit er weer op. Het begon met een heerlijke start op maandag. Ik had mijn tweede en laatste studiedag van het jaar en ik vond deze nog interessanter dan de vorige. Gedurende de dag dacht ik steeds: Wauw, dat is een mooi citaat voor op mijn blog! of Hé, hier kan ik best iets leuks over schrijven! Toen ik thuiskwam moest ik mezelf even dwingen om eerst te rusten in plaats van meteen achter de laptop te kruipen. Ik moet natuurlijk niet op een workaholic gaan lijken. ;-)

Op dinsdag gaf ik voor het eerst sinds maanden (zo voelde het althans) weer les aan mijn klassen. De ochtend begon meteen heerlijk: mijn 2havo-leerlingen waren schatjes! Ze letten goed op, deden wat ik van ze vroeg (voor een groot deel tenminste) en ik was helemaal tevreden! Zo mogen die lessen vaker gaan. Ook had ik dinsdag mijn functioneringsgesprek.

Woensdag is mijn vrije dag en ik kan me al niet eens meer herinneren wat ik toen heb gedaan. Dat zal dus niet heel veel bijzonders geweest zijn.

Donderdag begon mijn werkdag met een heerlijk lesuur: mijn 2havo-klas had een proefwerk. Die momenten probeer ik altijd te koesteren, want dat zijn de enige momenten dat ik rustig naar die leerlingen kan kijken zonder dat ze gillen, door elkaar praten of op elkaars handen tekenen. Heerlijk! Helaas waren de resultaten niet zo goed als ik hoopte... Daar komt binnenkort een blog over online!

Vrijdagochtend had ik weer zo’n heerlijk fijn weekendgevoel. Dat fijne gevoel was echter snel verdwenen toen ik mijn eerste les gaf. Het is vrijdag, de stof is moeilijk en het is gewoon bijna weekend. Bovendien: waarom zou je hoeken willen kunnen berekenen als je het later toch niet nodig hebt? Ik snap de leerlingen best wel, maar het is jammer dat ik er dan de dupe van wordt. De drie lesuren daarna verliepen al net zo moeizaam en uiteindelijk stuurde ik er ook nog iemand uit naar de afdelingsleider. Je snapt dat ik heel blij ben toen de laatste bel ging...

En dan nu weer weekend! Heerlijk!

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten