zondag 26 augustus 2012

De zomervakantie, deel V

Dat was hem dan, de zomervakantie van 2012. Het begon net een gewenning te worden om elke dag om tien uur mijn bed uit te komen, maar nu zijn toch echt de tijden aangebroken dat ik om tien uur ’s morgens al lang en breed (figuurlijk hè, niet letterlijk…) voor de klas sta, met het hele ochtendritueel, een lange rit met het openbaar vervoer en al twee lessen achter de rug. Ik had mezelf voorgenomen om de wekker de afgelopen week elke dag steeds een half uur eerder te zetten, maar dat is er niet van gekomen. Voor mij geen oefenen van te voren, maar gewoon cold turkey in één keer om half zes mijn bed uit. Het zal even pijnlijk zijn de eerste weken, maar hopelijk maakt het lesgeven (en het salaris) alles weer goed.

Of ik genoten heb van de vakantie? Of ik echt een vakantiegevoel heb gehad? Ik weet het niet. Zoals ik eerder al zei, het werd een gewenning. Niet alleen het uitslapen, maar ook de vrije dagen. Een vakantiegevoel heb ik in de herft-, kerst-, voorjaars- en meivakantie, als ik er even één of twee weken tussenuit ben. Ik kan in ieder geval nu, na afgelopen vrijdag, met zekerheid zeggen dat ik zin heb in het nieuwe schooljaar. De weg van de metro naar de school voelt al als “mijn weg” en de gangen van de school voelen al als “mijn gangen”. Het zal wennen zijn aan het begin als ik zie dat er ook nog 1400 anderen door mijn gangen lopen, maar alles went. Dat zeggen ze.

Om toch nog even van mijn vakantie te genieten bekijk ik vandaag al mijn opgenomen tv-programma’s en doe ik verder heel weinig. Morgen hoef ik pas rond lunchtijd aanwezig te zijn, dus gelukkig houden ze op mijn werkplek nu al rekening met mijn gevoelens. I like!

Liefs!
 
P.S. Nog even een eind-update.
De stapel tijdschriften uitlezen: Done!
Minimaal drie boeken lezen: Done! 5,5 zelfs...
Vijf posts vooruit schrijven: Done! and still counting...
Een idee voor een verhaal uitwerken: Helaas... Wel een poging gedaan tot, maar daar bleef het helaas bij.
Mijn administratie ordenen: Hahaha. What was I thinking...? Niet dus.
De cursus “Webdesigner” afronden: Helaas... Laat ik dit maar als doel voor 2012 houden.
De docentengids doorlezen: Done! En toen kreeg ik vrijdag weer een nieuwe gids, inclusief aangepaste regels. Ik mag dus weer fijn opnieuw beginnen, ooit.

Lees ook:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten