donderdag 30 mei 2013

Een kleine verandering


Ik vind het soms nog best lastig om me aan mijn eigen planning te houden. In het bijzonder de planning van mijn blog. Het dagboekverhaal op zaterdag lukt prima, een tip van de week gaat ook nog wel. Maar de artikelen van maandag vind ik best lastig. Op maandag wil ik iets informatiefs online zetten. Bijvoorbeeld over voorkennis activeren, over daltononderwijs of over de les afsluiten. Aan het begin had ik inspiratie genoeg. Ik kon zo vijf blogs op een dag schrijven en dan had ik er nog geen genoeg van.

De laatste tijd vind ik het wel lastig worden. Ik weet af en toe even niet waar ik de inspiratie vandaan moet halen, dus dan ga ik maar iets verzinnen. Voor mij komt het dan heel onnatuurlijk over. Alsof ik met tegenzin zit te schrijven, terwijl ik het normaal gesproken heel leuk vind. Daarom wil ik het een beetje anders doen.

De artikelen op woensdag en zaterdag blijven ongeveer gelijk. Op zaterdag blijft er sowieso een dagboek online komen waarin ik in een beknopte versie schrijf over hoe de week is verlopen. Op woensdag zal ik een tip afwisselen met een lijstje (10 manieren, 10 redenen…). Het enige wat er zou kunnen veranderen is dat ik soms twee weken achter elkaar een tip plaats in plaats van dat er een lijstje tussendoor staat. Het ligt er maar net aan hoeveel inspiratie heb.

Op maandag wil ik een informatieve post online zetten, maar het zou heel goed kunnen dat er een keer iets anders daarvoor in de plaats staat. Iets wat ik heb meegemaakt in mijn les en wat ik graag wil delen, iets wat ik meemaak onder mijn collega’s of iets anders dat wel met mijn werk te maken heeft, maar niet zo zeer met de theorie.

Ook het tijdstip waarop de blogposts online komt gaat veranderen. In plaats van 15.00 uur komen de posts om 13.00 uur online. Dit geldt voor de artikelen op maandag, woensdag en zaterdag. Mocht ik nog stukjes tussendoor schrijven en spontaan op mijn blog willen plaatsen, dan kan het zijn dat deze later online komt (omdat ik het pas na 13.00 uur schrijf).

Liefs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten