dinsdag 1 oktober 2013

Mijn voornemens, update 9

1 oktober 2013, nog een week tot mijn verjaardag. En nog drie maanden tot het nieuwe jaar, de tijd om nieuwe voornemens te bedenken. Maar eens natuurlijk nog even terugblikken op mijn ‘oude’ voornemens.

1. Verder met mijn blog
Het is ongelofelijk, maar er staan nu bijna 300 blogs op mijn site. Wauw, wauw, wauw! Er is zelfs een week in september geweest dat ik zes posts online heb gezet. Ook voor oktober staat mijn planning al vol. Het gaat goed met de inspiratie!

2. Een boek schrijven
Ik weet niet meer wat ik mezelf allemaal heb beloofd. Het enige wat ik weet is dat ik in september nauwelijks nog iets heb geschreven. Eén boek is gelukt, maar of een tweede boek gaat lukken? De tijd zal het leren.

3. Heel veel lezen
Nadat ik mijn doel van 25 boeken in het jaar heb behaald, heb ik nog maar weinig gelezen. En dat terwijl er nog zoveel boeken in mijn kast staan die wachten om ingekeken te worden. Ik geef voor nu even de schuld aan de ‘opstartmaand’ op mijn werk. De komende maanden ga ik, zonder twijfel, weer veel lezen!

4. Mijn andere blog oppakken
Over alle boeken heb ik een blog geschreven.
Klik hier om te zien welke boeken dat waren en wat ik ervan vond.

5. Engels leren
Ik ben nog niet verder gekomen dan dat ene Engelse hoofdstuk en die ene film zonder ondertiteling. Maar ik heb nog drie maanden.

6. 50.000 woorden schrijven
In augustus schreef ik precies 50.000 woorden. Wat een blijdschap! Ik had mezelf toegezegd even een maandje rust te geven en dat heb ik gedaan. In oktober, vanaf vandaag dus, ga ik het weer oppakken. Misschien dat ik verder ga met dit verhaal, misschien kies ik één van de andere verhalen.

7. Mijn blogs bundelen
Eh… Ja, ook hiervoor heb ik nog drie maanden… ;-)

Liefs!

P.S. Nu ik dit zo teruglees, lijkt het net alsof ik in september niets heb uitgespookt. Niets is minder waar. September stond in het teken van mijn werk. Zoals ik al zei was dit echt een opstartmaand. Wennen aan de leerlingen, wennen aan de extra taken die ik heb gekregen, wennen aan alles… Maar oktober, november en december zullen – hopelijk – een stuk productiever worden.

* Lees ook de eerdere blogs over mijn voornemens *

Geen opmerkingen:

Een reactie posten